Przepis na dobrą grę terenową ;)

Forum projektu wspierania tworzenia i funkcjonowania szczepów.
Zablokowany
mania
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 06 wrz 2004, 12:46
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: mania » 02 sty 2007, 14:36

Poszukuje jakiegoś przepisu, opisu, ściągawki- czego kolwiek skąd można zaczerpnąć pomysł na grę szczepu.
Zależy mi, żeby była to gra po całym mieście, i dla wszystkich (od zuszka po wedrola), myślałam również o trasie na czas, zadaniach w rożnych sklepach, instytucjach itd. Coś mi tam w głowie świta, jakieś pomysły niby się pojawiają, ale nie potrafię tego skleić

A może Wy braliście udział w jakiejś grze ? coś pamiętacie? kazdy pomysł się liczy, moze posklejam to w całośc i wyjdzie wypaśna gra.

Noo licze na Was:)

Z góry dziekuje za pomysły
~mania~
pwd.Marta Szwarocka HO
szczepowa II Tyskiego Szczepu Harcerskiego "Horyzonty"

dh.dorota
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 25 gru 2006, 13:54
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: dh.dorota » 02 sty 2007, 18:53

Moim zdaniem przede wszytkim trzeba obrac jakiś konkretny temat tak aby do okoła niego cała gra sie kręciła i zadania jakoś wiązały się.
Może masz juz jakis pomysł na konkretny temat?? będzie łatwiej cos podpowiedziec.
Dorota Solecka
Ośrodek ZHP Buk
Hufiec Poznań - Rejon

edekk
Starszy użytkownik
Posty: 197
Rejestracja: 10 gru 2005, 21:39
Lokalizacja: Buczek-Kolumna
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: edekk » 02 sty 2007, 22:09

najpierw musisz okreslic sobie co chcesz przez ta gre osiagnac -
szacujesz swoje mozliwosci organizacyjne
pomysly na jej bieg same sie rodza

ostatnio uczestniczylem w 2 grach miejskich, obie w temnatyce szaroszeregowej ale w sposob rozny zrealizowany
1 gra z punktami w klimacie konspiry - patrole od punktu do punktu - na punktach zadania do wykonania - prztkladowe punkty: tajna skrzynka kontaktowa (wejsc niezauwazonym, dostarczyc wiadomosc i opuscic lokal), punkt sztabowy (odnalezc tenze w podziemiach duzego gmachu - na jego terenie "zaszyfrowac-przemorsowac-odszyfrowac" krotkie wyrazenie) - gra prosta dla patroli - duzo pracy wlozonej w stworzeniu klimatu
2 gra "Lacznik" - podazanie od punktu do punktu na podstawie czasem malo jasnych wskazowek, gry slow, "np odszukanie budynku kina i odgadniecie hasla "tylko swinie siedza w kinie" - wskazowka - budynek pilnowany przez wartownika /kino znajdowalo sie w budynku z portierem/
osiagniecie jakiegos punktu dawalo element lamiglowki - gra trudna dla patroli, duzo przygotowania materialow, pismiennictwa - malo pracy podczas gry - w zasadzie tylko 1-2 "punktowych" - reszta to ludzie u ktorych zdeponowano rozne materialy
np w sklepie zabka byly do odebrania zapalki pod haslem "zaopatrz sie w zapalki, ich brak nie ujdzie ci plazem" - gra na poziomie werdrowniczym - starszoharcerskim dla znawcow miasta

gre pierwsza organizowal hufiec Radomsko, gre druga hufiec Łódź-Polesie - mysle, ze udostepnia gotowe scenariusze /oba choragiew lodzka/

my organizujemy gre miejska w kwietniu - lecz z tego wzgledu, ze nasza miejscowosc jest bardziej lesna niz miejska - jestesmy szczepem szaroszeregowym i skupimy sie na akcjach SzSz poza Warszawa - z wypadami z bazy w miescie

od siebie dodam, ze dla zuchow zrobilbym gre na spostrzegawczosc - powrot do zrodel - ile pan przeszlo chodnikiem, ile osob z pieskiem, ile osob mialo czapke etc - lraza oczywiscie zaprzyjaznieni rodzice :)
Ostatnio zmieniony 02 sty 2007, 22:11 przez edekk, łącznie zmieniany 1 raz.
pwd Edward Kondratiuk HO
Komendant Hufca Łask
www.lask.zhp.pl

mania
Użytkownik
Posty: 84
Rejestracja: 06 wrz 2004, 12:46
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: mania » 02 sty 2007, 23:09

No więc tak- Dorotko gier to ja w życiu trochę przeżyłam :)
I w sumie wiem na czym one polegają, ale dziękuje za opisy :)
Myslałam tak jak edekk o Szarych Szeregach. Myśle, że gra dała by im wiele informacji, i mogliby przynajmniej po części odczuć bardzo ważną historię, i na pewno szybciej wejdzie im to w główkę niż np kominek.I myslałam włąsnie nad takimi zgadywankami, jakimiś zadaniami itd.Tylko jakoś nie potrafie tego złożyć do "kupy" ;P
~mania~
pwd.Marta Szwarocka HO
szczepowa II Tyskiego Szczepu Harcerskiego "Horyzonty"

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 03 sty 2007, 13:05

Marto - ciekawa gra - od zucha do wędrownika? Powiem szczerze - wiele gier w zyciu przeżyłem, wiele ciekawych - ale poziom od dziecka lat 7 do człowieka dorosłego lat 18-20 - nie widzi mi się, i nie widziałem nigdy ciekawej JEDNOLITEJ gry dla tych osób.

Możesz oczywiście korzystając z tych samych punktowych - i w oparciu o tę samą fabułę - przeprowadzić kilka gier na raz... Te same przebrania, ten sam klimat - a kilka gier... trudne, ale może być ciekawe - i dla patroli, które czasem idą "za tym poprzednim, bo po co mysleć" :)

I z doświadczenia - rób BARDZO precyzyjne hasła i napisz je punktowym... z moich przypadków: Zaginął nam patrol dziewczyn w parku. Kilka godzin - i ich nigdzie nie ma... Pojawiły się nagle, szczęsliwe i zdziwione naszym zdenerwowaniem... Punktowy im akurat kazał policzyć brzozy na ULICY Brzozowej, zamiast na ALEI Brzozowej... no bo "co to za różnica??" i drugi przypadek "Idzcie do szlaku i dalej szlakiem"... Dopiero po dojściu do szlaku zauważyliśmy błąd... w którą stronę? Akurat wybraliśmy dobrze... ale połowa patroli wybrała źle....
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Szczepy”