Drużyna nie płaci składek

regulaminy i instrukcje w ZHP, propozycje zmian
ODPOWIEDZ
dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 09 sty 2013, 14:25

Ponieważ w serwisie zapytaj.zhp.pl
kierownik jednego z wydziałów GK ZHP wprowadza czytelników w błąd,
pragnę przypomnieć że zgodnie z uchwałą nr 52 RN ZHP
drużyna nie płaci składek.

Drużynę (dla ułatwienia przyjmijmy że nie prowadzi ona dokumentacji finansowej),
a właściwie drużynowego, interesuje jedynie to:
- by wszyscy aktualni członkowie drużyny terminowo płacili składki,
- by drużynowy terminowo przekazał do komendy hufca, to co mu wpłacono z tyt. składek.

Natomiast komenda hufca musi zabezpieczyć do dyspozycji drużyny:
- 20 % kwoty wszystkich składek wpłaconych przez członków drużyny, będących członkami ZHP 31 grudnia,
- 100 % kwoty składek wpłaconych przez członków drużyny, którzy zostali członkami ZHP po 31 grudnia.

Ewentualne "braki" są zmartwieniem hufca (komendy hufca).

Odrębną, wewnętrzną, kwestią jest to jak w danym hufcu jest rozwiązany sposób pokrycia ew. "braków".
Np. są hufce w których umówiono się iż drużyny/szczepy "płacą" wg stanu na 31 grudnia, a ew. "braki" pokrywają z innych przychodów.
Ale jest to jedynie "dżentelmeńska umowa", dlatego jeśli środowiska nie dojdą do porozumienia to jest to "bólem głowy" komendy hufca, no i oczywiście hufca, jako całości.
Ale nie konkretnego drużynowego.
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Regulacje prawne”