Obszar - finanse

dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 02 cze 2005, 05:33

jotka napisał:
dokumenty napisał:
jotka napisał:
2) Uregulowanie spraw związanych z gospodarowaniem majątku będącego w dyspozycji ZHP,
tak aby:
- działalność gospodarcza była wydzielona z działalności statutowej i określona przejrzystymi zasadami
Tylko jak to będzie wyglądało w przypadku działalności gospodarczej drużyn i szczepów ?
Dokładnie tak samo jak w hufcu. Jeżeli drużyna chce sprzedawać swoje kartki, śpiewniki niech to robi w ramach wyodrębnionej działalność gospodarczej. Zdaję sobie sprawę, że dla jednej akcji zakładanie odrębnego pomiotu gospodarczego może być nie opłacalne, ale wyobrażam sobie taką sytuację, gdzie przy silnym hufcu istnieje jeden zakład, który zajmuje się realizacją takich "zleceń" od wszystkich jednostek hufca. Być może na początku będzie tylko jeden zakład przy komendzie chorągwi, może będzie ich kilka dla kilku hufców. To zależy od potrzeb danego środowiska. Dla mnie ważne jest, by działalnością gospodarczą zajmowali się ludzie do tego kompetentni i by nie musieli się martwić o działalność statutową. I wzajemnie. Ludzie zajmujący się działalnością statutową nie musieli się martwić o zarabianie pieniędzy...
Zauważ że to co proponujesz oznacza praktycznie przeniesienie działalności zarobkowej z drużyn/szczepów na poziom hufca/choragwi. Tylko, żeby było ciekawiej, problemy nie występują z działalnoscią na poziomie drużyn/szczepów a własnie na poziomie hufców/chorągwi.
wyobrażam sobie taką sytuację, gdzie przy silnym hufcu istnieje jeden zakład, który zajmuje się realizacją takich "zleceń" od wszystkich jednostek hufca.
Co to znaczy "zakład" i jak miałaby wyglądać w praktyce ta "realizacja zleceń" ?
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Strategia”