Potrzebna porada

forum poświęcone tematyce harcerskiego internetu
ODPOWIEDZ
solo
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 19 lut 2010, 23:20
Lokalizacja: I Szczep Harcerski "Na Szlaku"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: solo » 16 gru 2011, 09:18

Drodzy znawcy internetu. Jestem nowym adminem internetu u siebie w hufcu i potrzebuję merytorycznej pomocy. Nasz hufiec korzysta z usług firmy informatycznej, która stworzyła stronę internetową i opiekuje się naszą siecią internetową w hufcu i sprzętem od strony technicznej. Zarządzanie treścią i pozostałe sprawy związane z IT należą do funkcyjnych, w tym od niedawna w dużej mierze do mnie. Biuro w naszym hufcu wykorzystuje do obsługi poczty internetowej klienta poczty. Tu należy też wspomnieć, że osoba zajmująca się biurem nie jest wprawnym internautą, więc łatwa obsługa skrzynki jest kluczową sprawą. W związku z tym, że zaplanowaliśmy uruchomienie kalendarza opartego o google w hufcu i zamiszczonego na stronie internetowej postarałem się o przyznanie od WNT adresu w domenie zhp.net.pl do zarządzania m. in. tym kalendarzem. Zaproponowałem też, że skoro ta skrzynka oparta jest na prostej i funkcjonalnej technologii google, to może zamiast korzystać z klienta poczty przekierować ją na ten adres i przez tą skrzynkę obsługiwać korespondencję. Żeby było łatwiej, żeby szefowa biura nie musiała korzystać z jeszcze dodatkowego konta do obsługi kalendarze itp. Pomysł zawetował informatyk zajmujący się z ramienia ww. firmy sprawami technicznymi naszego internetu. Pośród szeregu argumentów, które w większość potrafię odeprzeć podniósł jeden, co do którego nie wiem jak się odnieść. Napisał:

Część skrzynki hufca będzie widoczna na zewnątrz- kalendarz na stronie. Wiąże się to z potencjalnym zagrożeniem, że ktoś się skusi aby dostać się do naszej skrzynki.Jak? Od strony Joomli, systemu który nie raz już był łamany, przykład (...) . Na szczęście hufca to nigdy nie dotyczyło. Aby na joomli był kalendarz musisz podać login i hasło do danej skrzynki, zatem jeżeli będzie to połączone ze skrzynką hufca istnieje duże zagrożenie, że dane hufca mogą wypłynąć do chmury.

Czy to jest możliwe?

Dodam tylko, że do wstawienia kalendarza na stronie nie musiałem w joomli podawać żadnego loginu czy hasła. Poprostu stworzyłem publiczny kalendarz google i korzystając z googlowego kreatora kodów wstawiłem ten kod jako html do artykułu. Tak powstał czokapik:)

Napiszcie co myślicie, bo chcę się jakoś odnieść do tego.
phm. Mateusz Solich HO

Filip11
Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 28 mar 2009, 11:59
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Filip11 » 17 gru 2011, 08:26

Nie trzeba podawać hasła do kalendarza, jeśli chcesz go umieścić na stronie, więc maile będą bezpieczne.

VonSNAKE
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: 06 paź 2011, 14:51
Lokalizacja: 14 DH im.T.Zawadzkiego
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: VonSNAKE » 15 sty 2012, 23:47

Znowu kasa, nie pytam sie ile ale dam sobie obie dłonie opciąć. Sam z tym jako starszyzna (nie zrzeszona niestety z powodów statutowych, czekam do marca) borykam sie walczac w Hufcu jako przyszły tech. informatyk.

Reasumując, nie ma bezpiecznych systemów. Są tylko niewyszkoleni ludzie. daj znać naemail (reszta też może w razie potrzeby) von_snake@o2.pl

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Harcerski Internet”