Nowy regulamin - minima i zalecenia stron

forum poświęcone tematyce harcerskiego internetu
Zablokowany
qbek
Użytkownik
Posty: 129
Rejestracja: 10 mar 2005, 20:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: qbek » 30 maja 2006, 09:33

witam
podzieliłem wątek regulamin internetu - część druga

oryginalny tekst znajduje się tutaj:
http://internet.zhp.pl/pliki/regulamin_ ... rojekt.rtf

poprzednia dyskusja tytaj:
http://forum.zhp.pl/viewtopic.php?id=3892

tytaj proponuję się skupić nad rozdziałami:

II. Minima zawartości stron internetowych w ZHP
I. Minima zawartości stron internetowych w ZHP oraz
III. Zalecana zawartość stron internetowych ZHP
pozdrawiam
JB

qbek
Użytkownik
Posty: 129
Rejestracja: 10 mar 2005, 20:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: qbek » 30 maja 2006, 09:49

II. Minima zawartości stron internetowych w ZHP
1. Wszystkie strony internetowe powinny zawierać:
1. Pełną nazwę organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP”.
2. Logo ZHP oraz odnośnik do strony głównej ZHP lub logo ZHP będące odnośnikiem do strony głównej ZHP.
3. Dane osób odpowiedzialnych za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu.

2. Dodatkowo wszystkie strony internetowe (z wyjątkiem tematycznych stron internetowych GK oraz stron internetowych imprez ogólnopolskich) powinny zawierać:
1. Pełną nazwę jednostki organizacyjnej wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej.
2. Imię, nazwisko, stopień prowadzącego jednostkę.
3. Miejsce działania oraz aktualne dane teleadresowe.
III. Zalecana zawartość stron internetowych ZHP
Wskazane jest, aby strony internetowe zawierały:
1. Kontakt e-mail w domenie zhp.pl.
2. Dni i godziny otwarcia siedziby, godziny urzędowe władz (przyjęcia interesantów itd.) o ile zostały ustalone.
3. Wykaz jednostek podrzędnych wraz z nazwiskami osób prowadzących jednostki i odnośnikami do stron tych jednostek, o ile istnieją.
4. Znaki WOSM i WAGGGS publikowane według wzorów dostępnych na stronie WP oraz odnośniki do odpowiednich stron.
5. Aktualny wykaz władz (imię i nazwisko, stopień).
6. Dane osoby odpowiedzialnej za kontakty z mediami i kontakt do niej.
7. Odnośnik do strony „abc.zhp.pl” – ważne informacje o ZHP.
8. REGON, NIP, numer konta bankowego, wypis z KRS.

Czytacz
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: 08 gru 2003, 01:30
Lokalizacja: 8ŁWDH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Czytacz » 30 maja 2006, 14:30

1. Wszystkie strony internetowe powinny zawierać:
Może nie "powinny" a "są zobowiązane" lub "mają" zawierać? Bo jeżeli tylko "powinny" to tak naprawdę nie jest to wymóg a zalecenie. A rozumiem, że celem jest zachowanie jednolitości.

Jeszcze jedno - jeżli mówimy o minimach, to chyba są to minima niezbędne. Obligatoryjne. Idąc dalej, wszystkie punkty wymienione w tym dziale są WYMAGANE.
2. Dni i godziny otwarcia siedziby, godziny urzędowe władz (przyjęcia interesantów itd.) o ile zostały ustalone.
3. Wykaz jednostek podrzędnych wraz z nazwiskami osób prowadzących jednostki i odnośnikami do stron tych jednostek, o ile istnieją.
5. Aktualny wykaz władz (imię i nazwisko, stopień).
8. REGON, NIP, numer konta bankowego, wypis z KRS.
Umieszczenia na stronie takich danych powinno się wg mnie WYMAGAć a nie tylko zalecać.

To na razie tyle. jakby mi się coś jeszcze urodziło, dam znać :)
pwd. Piotr Kołodziejski
Hufiec Łódź-Śródmieście

Zespół ds. Wsparcia Technicznego
Wydział Nowych Technologii GK

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 30 maja 2006, 16:50

mlody - NSH juz dawno wydal wykladnie slowa "powinno" w oficjalnych dokumnetach ZHP i nie oznacza ono "moze" tylko jak piszesz "musi"

A wracajac do tematu - to co w koncu bedzie z trzymaniem standardow i validatorem?
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

ArkadyT
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 13 mar 2003, 14:07
Lokalizacja: Hufiec Legnica
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: ArkadyT » 30 maja 2006, 16:54

qbek pisze:1. Wszystkie strony internetowe powinny zawierać:
Strony, czy serwisy? Każda strona w serwisie, czy główna?
hm. Arkadiusz Arkady Tomczuk
Skarbnik Hufca Legnica
www.legnica.zhp.pl

Czytacz
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: 08 gru 2003, 01:30
Lokalizacja: 8ŁWDH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Czytacz » 30 maja 2006, 21:55

orcus - przyjąłem :) btw... czy "zalecana" w takim razie też znaczy "musi" czy wykładnia NSH już tego nie obejmuje? jeżeli nie, to druga część mojego posta jest nadal aktualna :)
pwd. Piotr Kołodziejski
Hufiec Łódź-Śródmieście

Zespół ds. Wsparcia Technicznego
Wydział Nowych Technologii GK

panwac
Stały bywalec
Posty: 653
Rejestracja: 13 lip 2002, 20:11
Lokalizacja: HKW "Dal"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: panwac » 30 maja 2006, 22:58

Młody pisze:[...]Jeszcze jedno - jeżli mówimy o minimach, to chyba są to minima niezbędne. Obligatoryjne. Idąc dalej, wszystkie punkty wymienione w tym dziale są WYMAGANE.
(...)3. Wykaz jednostek podrzędnych wraz z nazwiskami osób prowadzących jednostki i odnośnikami do stron tych jednostek, o ile istnieją. (...)
Umieszczenia na stronie takich danych powinno się wg mnie WYMAGAć a nie tylko zalecać. [...]
Teoria teorią, a życie życiem - skoro ostatnio przyszło mi się zajmować tematem w praktyce (nie tylko prowadzeniem serwisu, ale też przygotowaniem zespołu zajmującego się tym w przyszłych latach), to napiszę tak: "minima" powinny zawierać minimalną ilość informacji, wspólną dla wszystkich serwisów, pozwalających łatwo identyfikować je z ZHP oraz dotrzeć do "dyrekcji" danej jednostki. Dotyczy to zarówno znaków graficznych, nazw jak i treści - wykazów.

Jako praktyk nie widzę problemu przy prowadzeniu prostej "wizytówki jednostki". Z chwilą, gdy serwis ma mieć postać narzędzia o charakterze portalowym, nawet opartego o Open Source, podawanie np. szczegółów jednostek podrzędnych wydaje mi się nieżyciowe - po prostu wraz z wzrostem ilości informacji w serwisie zapanowanie nad tym staje się trudne... a harcerze jednostek nie zawsze przekazują uwagi "od ręki".

Oczywiście, można powiedzieć "wystarczy śledzić zmiany w rozkazach" itd. - tak, tyle, że ilość dokumentów "śledzonych" jest bardzo duża, jeśli serwis ma być bogaty.

Wychowujemy się, staramy się kształtować dbałość o przekaz informacji, ale to proces, który nie ustanie... Mam w tej chwili zespół kilku ludzi do wprowadzania treści (na różnym poziomie) + możliwość wprowadzenia korekt do danych przez userów serwisu (w tym harcerzy z jednostek). Ot, wystarczy wpisać korektę, a ktoś z "technicznych" dostanie pinga i sprawdzi... i tylko część osób z tego korzysta... a nawet tam, gdzie informacje są aktualne, goście serwisu i tak często je pomijają i wysyłają mail z pytaniami o coś, co jest opublikowane.

Podsumowując: przynależność do ZHP, logo harcerskiego netu, nazwa jednostki + dane kontaktowe + konto, godziny otwarcia, ewentualnie lista jednostek podrzędnych (nazwa, rodzaj, bez danych szczegółowych, np. o kadrze) - mamy minima dla SERWISU. Przynależność do ZHP, nazwa jednostki... mamy minima strony głownej. Reszta, to nawigacja (menu prowadzące do detali) oraz zawartość wynikająca z rodzaju serwisu (również możliwości zespołu).

P.S. Gdyby ktoś dziś sprawdził, żaden z prowadzonych przeze mnie serwisów nie spełnia minimów - w jednym dochodzenie do nich traktuję jako metodę wykształcenia zespołu, w drugim zaszłości techniczne są priorytetem (bo ma działać), trzeci... nie działa, bo dwa pierwsze na razie za bardzo mnie zajmują (a poza tym pracuję i często-gęsto wieczorem nie mam siły usiąść do kompa). Proste.

Pozdrawiam i racjonalnych rozwiązań życzę
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie - HKW "Dal"
WODNIACY | SZANTOWIĄZAŁKA | WENECJA

sigma
Stały bywalec
Posty: 552
Rejestracja: 28 gru 2003, 21:47
Lokalizacja: Bielawski KI
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: sigma » 31 maja 2006, 23:29

ja bym jednak był za tym aby wyszczególnić wymagania dla każdego poziomu czyli na GKi, choragwi, hufca i ewentualnie dla jednostek niższych od hufca. co do danych które powinny się znajdować na stronie to myślę że można też dodać kontakt do osób odpowiedzialnych za stronę oraz kontakt do conajmniej komendanta hufca (tutaj już myślę nie tylko o mailu ale też o nr telefonu). sądzę też że nic nie stoi na przeszkodzie aby obligatoryjnie podawać też adres strony jednostki podżędnej jeśli taka istnieje tak samo jeśli chodzi o imię i nazwisko drużynowego.
hm. Krzysiek Wojtas HR
Hufiec Ziemi Dzierżoniowskiej | Zespół Harcerski Chorągwi Dolnoślaskiej
www.dzierzoniow.zhp.pl | www.harcerski.dolnoslaska.zhp.pl

Czytacz
Stały bywalec
Posty: 313
Rejestracja: 08 gru 2003, 01:30
Lokalizacja: 8ŁWDH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Czytacz » 01 cze 2006, 00:05

panwac - ja rozumiem, że jeśli strona jest rozbudowana i wciąż się na niej pojawiają niusy, to zajmuje to sporo czasu. Ale wydaje mi się, że wykaz drużyn działających w hufcu łatwiej zdobyć niż poprzez wertowanie rozkazów. Każdy hufiec chyba wie jakie drużyny przy nim działają? Informacje o tym, gdzie dana drużyna działa i kto jest drużynowym MUSZĄ przecież znajdować się w hufcu. Po co więc zbierać te informacje od pojedynczych harcerzy, kiedy można całe zestawienie mieć od razu - "od ręki"? A zapanowanie nad tym wykazem, jak się jużgo zdobędzie i wprowadzi nie jest raczej praco-/czasochłonne. Przecież drużynowi nie zmieniają się z dnia na dzień...
pwd. Piotr Kołodziejski
Hufiec Łódź-Śródmieście

Zespół ds. Wsparcia Technicznego
Wydział Nowych Technologii GK

panwac
Stały bywalec
Posty: 653
Rejestracja: 13 lip 2002, 20:11
Lokalizacja: HKW "Dal"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: panwac » 01 cze 2006, 09:43

Miałem na myśli utrzymanie aktualności danych, a nie ich wprowadzenie.

Dane hufca, godziny, w których bezpośrednio można kogoś tam zastać, albo zadzwonić - jak najbardziej. U siebie rozwiązałem to tak: http://lodzpolesie.zhp.pl/modules/o_nas/

Co do jednostek (bo nie drużyn), to też w jednym podejściu rozwiązałem to tak: http://lodzpolesie.zhp.pl/modules/addre ... .php?cid=3 (nazwa podkategorii "szczepy" zostanie zmieniona, bo to samodzielne jednostki - szczepy + jedna drużyna). Problem, co dalej - ja wiem, co się dzieje w poszczególnych drużynach (mniej więcej), bo jedne padają, inne rosną w siłę, jeszcze inne się łączą... ot, zwyczajny proces. Tyle, że mimo możliwości bieżącego korygowania treści przez harcerzy z jednostek to się dzieje sporadycznie.
Dane adresowe szczepów najczęściej się nie zmieniają, inaczej z ich drużynami (ilością, kadrą) - ot, w jednym tylko szczepie w ostatnich trzech, czterech latach mieliśmy zmianę z jednopoziomowego na wielopoziomowy, jedna drużyna padła (zachowano numer), a ostatnio ją reaktywowano, inna właśnie się "kładzie", trzy nie zmieniają charakteru i rosną w siłę, dwie inne zmieniły charakter i miejsce działania, doszła gromada zuchowa i jedna (chyba jedna) nowa drużyna... o rotacjach kadry nie wspomnę, bo pomysłów mają sporo, zmieniają drużyny w zalezności od potrzeb, będąc jednocześnie w kadrze szczepu...

Dlatego jestem skłonny udostępnić podstawowe informacje o środowiskach, bo to umożliwi zainteresowanym dotarcie do nich, natomiast wolę zbytnio nie rozbudowywać informacji szczegółowych, aby nie siać dezinformacji. Proste. :)

P.S.
Serwis jest w ciąglej przebudowie, tak pewnie będzie jeszcze kilka tygodni, stąd proszę o wyrozumiałość co do wyglądu i zawartości.

Pozdrawiam ciepło
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie - HKW "Dal"
WODNIACY | SZANTOWIĄZAŁKA | WENECJA

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Harcerski Internet”