Projekt regulaminu - wersja druga

forum poświęcone tematyce harcerskiego internetu
qbek
Użytkownik
Posty: 129
Rejestracja: 10 mar 2005, 20:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: qbek » 24 maja 2006, 12:21

Witam

pod adresem: http://internet.zhp.pl/pliki/regulamin_ ... rojekt.rtf
znajdziecie projekt nowego regulaminu "Zasady funkcjonowania internetu w Związku Harcerstwa Polskiego"

Po ostatniej dyskusji na forum oraz po przepisaniu go niemal od nowa zapraszam do wymiany uwag na temat projektu tej regulacji.

Pytania pod rozwagę:
1. Czy może ktoś ma pomysł na inną nazwę tej regulacji.
2. Czy poprawione zapisy wystarczą do opisu funkcjinowania internetu w ZHP?
3. Czy zauważacie coś co można jeszcze tam dodać/poprawić?

Ten etap konsultacji palanuję zakończyć w poniedziałek 29.05.2006 r. o godzinie 21.00

Proszę o konstruktywną krytykę, i zapraszam do dyskusji.

pozdrawiam serdecznie
phm. Jakub Bobrowski
ZI

kojot
Stały bywalec
Posty: 542
Rejestracja: 28 kwie 2002, 08:36
Lokalizacja: Hufiec Szczecin ZHP
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: kojot » 24 maja 2006, 16:51

IV.1 Osobą odpowiedzialną za publikację treści w rozumieniu regulaminu jest kierujący daną jednostką lub inna osoba upoważniona.
Pisałem o tym poprzednio - nie uzyskałem żadnej odpwiedzi.
Jak to ma się do ordynacji wyborczej ZHP? Wg mnie odpowiedzialnym wymienionym w instrukcji powinien być komendant i koniec. Upowaznić może do publikacji, ale upoważnienie nie przenosi odpowiedzialności.
IV.3 Każda informacja (artykuł, aktualność, itp.) publikowana na stronach ZHP musi być podpisana przez autora imieniem, nazwiskiem i informacją o pełnionej funkcji.
Przesada. Informacje (newsy) na stronach jednostek OK. Ale taki zapis obejmuje także np wypowiedzi na forach hufców. Nie mówiąc już o tym, że jakby interpretować dosłownie taki zapis to należy podpisać także wykaz władz na stronei hufca (tylko kto ma podpisać?).
IV.4 Treści przedrukowywane z innych serwisów powinny być opatrzone stosowną informacją o autorze i źródle przedruku oraz zawierać dodatkową informację, jeśli serwis źródłowy lub autor wymaga takiego działania.
Wg mnie należy zawrzeć tutaj podkreślenie ' Treści mogą być przedrukowywane jedynie w przypadku gdy wydawca serwisu na to pozwala lub uzyskano indywidualną zgodę'.
V.2 Znaki ZHP mogą być używane przez wszystkie jednostki ZHP wyłącznie do celów statutowych zgodnie z ich przeznaczeniem.
Pisałem o tym poprzednio - nie uzyskałem żadnej odpwiedzi.
Takie ujęcie tematu blokuje możliwość np. wykorzystania znaku do promocji ZHP. Bo zdaje mi się, że promocja organizacji pod nazwą ZHP nie jest wymieniona w statucie jako cel? Umieściłbym tutaj zapis bardziej ogólny nawiązujący do wartości ZHP, a nie do celów statutowych.
VI.1 Adresem zhp.pl oraz innymi oficjalnymi adresami ZHP administruje ZI kierowany przez szefa ZI.
Zaczynam mieć wrażenie, że nikt nie czyta tego co się pisze na tym forum. Pisałem już o tym. Czy nazwa funkcji się zmieniła? Wydaje mi się, że jednak nadal jest Kierownik Zespołu Internetu a nie 'szef'.

I na koniec minima.

To co proponujesz Jakub jest cofnięciem się o pięć lat wstecz. Tak naprawdę likwidujesz pojęcie minimum zawartości stron internetowych. Długo trwało zanim ktokolwiek zaczął się nimi przejmować, a w tej propozycji regulaminu wpisałeś, że wymagane są tylko logtyp i odnośnik do strony głównej ZHP.

Obowiązujące w tej chwili minima nie są doskonałe, ale o wiele lepsze od zapisów, które proponujesz. Przykro mi, ale zapis 'treść zalecana' zostanie wg mnie uznany za 'opcjonalna' czyli 'nie konieczna' przez większość twórców stron jednostek. Nie ma co tutaj mówić o pozytywności - tak po prostu będzie.

Nie mówiąc już o tym, że nie będzie można wymagać czegokolwiek.

Dni i godziny otwarcia siedziby, godziny urzędowe władz (przyjęcia interesantów itd.) o ile zostały ustalone.
Czemu są tylko zalecane?
Wykaz jednostek podrzędnych wraz z nazwiskami osób prowadzących jednostki i odnośnikami do stron tych jednostek, o ile istnieją.
W jaki sposób rodzic ma zweryfikować, że osoba podająca się za drużynowego jest nim faktycznie? Czemu te informacje są tylko zalecane?
Aktualny wykaz władz (imię i nazwisko, stopień).
jw. Jak firma czy instytucja ma zweryfikować osobę podającą się za członka komendy? Dlaczego jest to tylko zalecane?
Dane osoby odpowiedzialnej za kontakty z mediami i kontakt do niej.
Dlaczego tylko zalecane?
REGON, NIP, numer konta bankowego, wypis z KRS.
Podstawowe dane weryfikujące jednostkę (szczególnie wypis z KRS). Dlaczego tylko zalecane?

Gdzie podziały się dane teleadresowe jednostki? Nie są nawet zalecane?
[edit]są - mój błąd[/edit]


Propozycja regulaminu jest wg mnie cofnięciem się o kilka kroków. Proponowane minima zastopują proces powolnego, ale jednak poprawiania się jakości stron jednostek.
Ostatnio zmieniony 24 maja 2006, 22:51 przez kojot, łącznie zmieniany 1 raz.
hm. Krzysztof Kujawski

yama
Starszy użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: 28 kwie 2002, 18:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: yama » 24 maja 2006, 19:08

1. pierwsza uwaga, przeczytajcie uwaznie terminologie jaka jest uzywana, mnie razi jej niespojnosc, jeszcze bardziej razi jej "nikompatybilnosc" z tym co admini spotkaja w innych serwisach/uslugach poswieconych hostingowi, mam nadzieje ze w HARCnecie nie bedziemy musieli z powodu nieorientacji harcadminow przejsc na nazewnictwo typu podadresy ;)
2. jak wyglada temat publikacji danych osobowych instruktorow, harcerzy itp w serwisach harcerskich, czy wymagana jest ich zgoda (pomijam temat dyskusji kart rabatowch itp i zbierania zgod na publikacje w ich ramach, teraz tego nie ma i byc moze nie bedzie do czasu obowiazywania tego regulaminu, a nawet jak bedzie to byc moze nie od razu dla wszystkich) a jezeli jest wymagana jak ma sie publikowanie danych druzynowych, osob odpowiedzialnych za strony itp itd jezeli ktores z nich nie wyraza na to zgody, np osoba odpowiedzialna za strone techniczna serwisu nie wyrazi zgody na publikowanie jej danych?
3.
3. Na stronach nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, treści o charakterze politycznym, a w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych - o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianą polskim prawem zgodą posiadacza tych praw.
cczy za tym wymaganiem pojda takze elementy wykonawcze? w sensie wzory umow, zgody na publikacje, porad jak do tego podejsc? to tylko pytanie nie wymaganie ;)
4.
II. Minima zawartości stron internetowych w ZHP
...
3. Dane osób odpowiedzialnych za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu.
Jakie dane? Co w przypadku jezeli zainteresowany nie wyrazi zgody na publikacje? (to drugie byc moze znajdzie odpowiedz w pytaniu wyzej)
5.
III. Zalecana zawartość stron internetowych ZHP
bardzo ogolne podsumowanie, bo wiekszosc ponizej znajdujacych sie punktow wywoluje pytania czy takze:
1. Kontakt e-mail w domenie zhp.pl.
2. Dni i godziny otwarcia siedziby, godziny urzędowe władz (przyjęcia interesantów itd.) o ile zostały ustalone.
...
8. REGON, NIP, numer konta bankowego, wypis z KRS.
czy takze dotyczy to sron druzyn, szczepow ??? ;)
6.
VI. Zasady delegacji oficjalnych domen ZHP
3. Inne podadresy mogą być stworzone i/lub delegowane po ich zatwierdzeniu przez szefa ZI.
Takie sformułowanie sugeruje tez objecie zatwierdzania także poddomeny do podadresow ;) pomimo ze pozniej jest napisane ze moga tworzyc sami, ale w polaczeniu wychodzi sami po zgodzie, moze dookreslenie o jakie inne chodzi?

To tyle na szybko z pierwszego spojrzenia w sercu Karkonoszow ;) W nocy przeczytam uwazniej.
Troche tak wolalbym jednak zeby koncu wychodzily projektu ktore po pierwszym spojrzeniu nie wymagaja wypisywnia uwag, coby je generowalo dopiero glebsze wczytywanie ;) ale o tym to chyba juz pisalem ;)

Acha, srednio widza mi sie na stronach druzyn, szczepow i hufcow loga WOSM i WAGGGS, ale to byc moze tylko moje indywidualne odczucia.
.........................
# wedrownik.net

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 24 maja 2006, 21:35

Na stronach nie wolno publikować treści niezgodnych z prawem, treści o charakterze politycznym, a w szczególności materiałów chronionych prawami autorskimi oraz danych osobowych - o ile osoba publikująca nie dysponuje przewidzianą polskim prawem zgodą posiadacza tych praw.
To moze jeszcze napisac... nie wolno zabijac, krasc etc. etc. Jak publikowanie czegos jest niezgodne z prawem to chyba logiczne ze nie powino sie tego robic. Jako organizacjia wychowawcza nie mozemy sobie IMHO pozwolic na takie zapisy.

Tak samo jak cos jest chronione prawem autorskim.

Jesli juz to mozna uwzglednic zapis w ktorym podane bedzie wprost gdzie zglaszac naruszenie prawa(w tym autorskiego) na stronach ZHP i ze beda z tego wyciagane konsekwencje.

Jak cos jest zabronbione prawem RP to po co jeszcze wewnatrz organizacji to dublowa.

Jeszcze jedno co do tego punktu. Co to sa tresci polityczne? Czy napisanie ze grupa harcerzy spotakala sie z poslem XXX w celu omowienia ich wyjazdu do sejmu jest trescia polityczna?

Zamienilbym na zabrania sie _agitacji_ politycznej na stronach ZHP.
Aktualny wykaz władz (imię i nazwisko, stopień).
No przydaloby sie sie jeszcze jaka funkcje pelnia dany osobnik:P
Odnośnik do strony „abc.zhp.pl” – ważne informacje o ZHP.
Mam nadzieje ze ta strona pojawi sie przed wersja finalna regulaminu.
Treści przedrukowywane z innych serwisów powinny być opatrzone stosowną informacją o autorze i źródle przedruku oraz zawierać dodatkową informację, jeśli serwis źródłowy lub autor wymaga takiego działania.
Tu w 100% popieram kojota.

Tak sie jeszcze zastanawiam - mozeby tak dopisac obowiazek aktualizacji strony raz na pol roku. Tyle jest martwych, bezsensownych stron i IMHO trzebaby cos z tym zrobic.

Na koniec ponawiam swoja ostatnia posbe:
zamiescmy w zaleceniach zgodnosc z w3 i chociaz adres do validatora podajmy, moze to wplynie na choc kilka osob.
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

yama
Starszy użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: 28 kwie 2002, 18:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: yama » 24 maja 2006, 23:06

No i ja ze swojej strony mialym tradycyjna prosbe zeby zanim ktos zacznie wymagac zaczal od siebie ;) Poprosilem o to by zrobic porzadek z pustymi linkami na stronie ZI bo innych sie za to gani a bylo ich tam chyba 80% z wszystkich w menu , obiecano zrobic z tym porzadek do poniedzialku i zrobiono ;) spodziewalem sie jednak wypelnienia trescia a nie usuniecia ich ;) logo ZHP nie kieruje nigdzie, a nazwa w nagłówku chyba nei jest zgodna z zasadami pisowni przyjetymi przez GK i rozpowszechnianymi przez ZI? Moze warto to szybko podociagac zanim zaczniemy dalej dyskutowac o MINIMACH ktore maja spelniac INNI? ;)
.........................
# wedrownik.net

qbek
Użytkownik
Posty: 129
Rejestracja: 10 mar 2005, 20:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: qbek » 25 maja 2006, 09:42

kojot: „Wydaje mi się, że jednak nadal jest Kierownik Zespołu Internetu a nie 'szef'.”

Szef – tak jest w rozkazie naczelnika – zespoły mają szefów, a wydziały - kierowników

co do minimów: wydawało mi się, i nie tylko mi, że lepiej jest zrobić zestaw minimów i zaleceń niż wszystko rozpisywać na minima stron, w minimach jest dokładnie napisane:

„1. Wszystkie strony internetowe powinny zawierać:
1. Pełną nazwę organizacji – „Związek Harcerstwa Polskiego” lub jej skrót literowy „ZHP”.
2. Logo ZHP oraz odnośnik do strony głównej ZHP lub logo ZHP będące odnośnikiem do strony głównej ZHP.
3. Dane osób odpowiedzialnych za zawartość merytoryczną i obsługę techniczną serwisu.
2. Dodatkowo wszystkie strony internetowe (z wyjątkiem tematycznych stron internetowych GK oraz stron internetowych imprez ogólnopolskich) powinny zawierać:
1. Pełną nazwę jednostki organizacyjnej wraz z przydziałem do jednostki nadrzędnej.
2. Imię, nazwisko, stopień prowadzącego jednostkę.
3. Miejsce działania oraz aktualne dane teleadresowe.”

reszta to zalecenia - dobra praktyka, fakultatywnie dobierana na podstawie odpowiedniego poziomu organizacji, w przeciwnym razie musielibyśmy wypisać kilkanaście „kombinacji” aby objąć wszystkie możliwe przypadki wykorzystania internetu w ZHP

oczywiście możemy to zrobić i w tym miejscu zapraszam... mamy jeszcze czas aby stworzyć wersję trzecią – ostatnią

ale proponuję nieco inny tryb pracy – bo zaraz się pogubimy:
wpisujmy numer podpunktu i sugerowaną treść – będzie szybciej...

zapraszam do dalszej dyskusji i zgłaszania konkretnych propozycji

pozdrawiam
phm. Jakub Bobrowski
ZI

PS: Marcinie: Twój offtopic jak zawsze – w sedno – poprawimy... nie powinniśmy przecież dawać złego przykładu...

jotkaf
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 09 sty 2003, 15:07
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: jotkaf » 25 maja 2006, 11:12

Minima - jak sama nazwa mówi to jest to, co absolutnie musi być. Aksjomat. Za brak minimów byłbym skłonny zamknąć stronę (oczywiście po monicie i czasie na uzupełnienie). Jest możliwe to pod warunkiem, że minima to nie będzie książka do przeczytania i jej zrozumienie nie będzie warunkowane ukończeniu studiów wyższych w tym zakresie.

Sterowanie odgórne wszystkim – jak pokazuje dziś życie - jest lekko nietrafione. Im mocniej przyciskamy środowiska tym więcej z nich przechodzi na zasady nie formalne, a wtedy nasze regulaminy i tak są nie wiele warte. Yoda najlepiej to określił. Im mocniej zaciśniesz dłoń tym więcej systemów przeleci przez palce. A nie taki jest chyba cel?

Może warto jednak obrócić piramidę? Zmienić sposób myślenia o Zespole Internetu? Dla mnie zespół taki powinien składać się z informatyków zajmujących się Internetem w Chorągwiach + dodatkowa ekipa mająca ochotę prowadzić serwisy GK. Taka struktura + zasada „nic o nas bez nas” pozwoli dopiero na racjonalne wprowadzanie zmian. Jeżeli w każdej chorągwi będziemy podchodzili do tematu po partnersku i pracowali z Webmasterami hufcowymi lub lokalnymi to osiągniemy dużo lepsze efekty. Z niewolnika nie ma pracownika. Tylko ludzie przekonani co do słuszności pewnych rozwiązań będą je stosować. Wszelkie nakazy i zakazy nie najlepiej są odbierane w środowisku.

Regulamin ma być prosty łatwy i przejrzysty – jeżeli jego język w pewnych momentach jest nie spójny – należy poprawić – zaproponować trafniejsze zapisy. Czas pracy (godziny wieczorno – noce) nad nim z pewnością nie ułatwiał zadania.

Dane osobowe – ustawa mówi, że dane osób pracujących dla nas mamy prawo umieszczać nawet w brew jej woli. Jeżeli przyjmiemy za zasadę, że z każdym podpisujemy umowę wolontariacką, kontrakt, umowę o pracę problem przestanie istnieć. Zupełnie inna sprawa to jakie dane osobowe chcemy pokazać na stronie. Ustawa dopuszcza jedynie imię, nazwisko, funkcję i SŁUŻBOWE dane teleadresowe. Nie wyobrażam sobie, by podawać prywatny telefon, czy adres (choćby nawet tylko email), bez zgody udostępniać, ale bądźmy szczerzy nie ma takiej potrzeby.
hm. Jacek Kaflowski
Szef Zespołu ESHD

hajder

Post autor: hajder » 25 maja 2006, 15:04

Pominę sposób działania ZI i całą organizację Internetu w ZHP, bo pisałem o tym nie raz i nie chce mi się po raz kolejny. Odniosę się tylko do regulaminu. (zaznaczam, że jestem administratorem strony hufca i serwisu centra;lnego, więc mam żywy kontakt z tym o czym rozmawiamy).

1. Rozumiem uwielbienie dla języka polskiego, ale pod- podpod- i podpodpodadresy to nazwa zwyczajnie idiotyczna. To są subdomeny, albo poddomeny. Nie wiem od wiedy w terminoligii informatycznej istnieje podadres. Jak chcecie po polsku i poprawnie to dajcie już lepiej adresy niższego (lub pierwszego, drugiego...) poziomu.
2. Część definicji nie jest wykorzystana w tekście więc po co je wpisywać?
3. Regulamin powinien zawierać sposób formalnego postępowania w kontaktach z ZI, bo dla zwykłych śmiertelników może to być ciężkie przeżycie. Oczywiście należy podać kilka opcji _formalnego_ kontaktu - jedna żadko wystarcza. Podkreślam formalnego.
4. Jak można wymagać spełniania wymagań instrukcji od wszystkich jednostek, jeżeli w zamian się im nic nie daje, a nawet nie prowadzi jakiegokolwiek wsparcia dla nich. Jeżeli każda drużyna w ZHP mająca stronę ma spełniać wymagania, to musi mieć możliwość uzyskania profesjonalnej i uprzejmej pomocy z góry. I nie wierzę, że hufce i chorągwie zrobią to same.
5. Co do reklam - albo zgoda WP albo komendy. Przy czym to drugie to głupi pomysł. Obawiam się, że spora część komendantów w ZHP nigdy na oczy sieci nie widziała, więc ich zgoda nie ma żadnej wartości merytorycznej. Znowu polecał bym specjalnie powołany do tego zespół.
6. Wszystkie wymagania powinny być obowiązujące dla strony głównej GK, stron chorągwi i stron hufców. Dla drużyn i stron tematycznych należy stworzyć osobne wymagania - podobnie jak w starym regulaminie. Trzeba też zdefiniować pojęcie strony tematycznej.
7. Odpowiedzialny za publikację treści nie powinien być kierujący jednostką, tylko właśnie powołana przez niego osoba. Nie dublujmy kompetencji i obarczajmy odpowiedzialnością kogoś, kto faktycznie może ją ponosić.
8. Jest tam wzmianka o poziomie, a może warto skorzystać z dobrodziejstw standardów i zalecić kontrolowanie zgodności witryn z zasadami W3C i kompatybilnością z trzema najpopularniejszymi przeglądarkami (IE, FF, Op) i jakąś tekstową może?
9. O ile mi wiadomo Statut nie mówi nic o używaniu znakow, więc może zgodnie z "Zasadami publikacji znaków...".
10. Nie wiem po co jest rozdział o tym co wolno hufcom robić z pocztą i domenami w ramach kont i nawet nie zamierzam się dowiadywać. Zabieracie hosting, to zabierzcie też łapy od tej kwestii. Ten pkt. powinien regulować tylko zasady otrzymywania domen najwyższego poziomu.
11. To jest nie po polsku:
7. Zawieszenie delegacji podadresu może nastąpić po znalezieniu znaczących uchybień
12. To jest źle sformułowane, chociaz z dobrymi intencjami
10. Działania osób zajmujących się wszystkim, co jest związane z danym podadresem, muszą być zgodne z postanowieniami niniejszego regulaminu.
13. Od kiedy uchybienia się znajduje? Chyba zauważa, ablo coś
w przypadku znalezienia uchybień
Na koniec tylko. Ktoś tu powiedział (ze strony ZI), że rozbicie wymagań na różne rodzaje jednostek to dużo pisania. Jak nie macie czasu to ja mogę napisać. Nie widzę przeszkód. Pytanie tylko co to za tłumaczenie.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 15:06 przez hajder, łącznie zmieniany 1 raz.

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 25 maja 2006, 16:41

hajder pisze:7. Odpowiedzialny za publikację treści nie powinien być kierujący jednostką, tylko właśnie powołana przez niego osoba. Nie dublujmy kompetencji i obarczajmy odpowiedzialnością kogoś, kto faktycznie może ją ponosić.
hajder - chyba wlasnie w druga strone. I tak kierujacy dana jednostka dostanie po lbie i tak bo wszystko co robia jego zespoly, komisje etc, etc idzie na niego.

Dlatego dla mnie dublowaniem jest wprowadzanie osoby upowaznionej. Zwlaszcza ze jesli chodzi o tresci to z calym szcunkiem webmasterzy stron nie maja tu za duzego talentu i zwykle otrzymujha gotowe teksty:/
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

hajder

Post autor: hajder » 25 maja 2006, 17:54

Zawsze uważałem, że nie można zrzucać całej odpowiedzialności za wszystko na jedną osobę. Deleguje się uprawnienia ale także obowiązki.
W kwestii tego kto pisze artykuły - ja po prostu nie umieszczam tych źle napisanych. Poza tym zależy kogo uważasz za webmastera, bo ja wychodzę z założenia, że w hufcu jest Zespół Promocji i Informacji, w którego skład wchodzi webmaster (czy raczej administrator), fotograf i tekściaż. Nawet w małym hufcu takie trzy osoby spokojnie się znajdą. Najczęściej admin jest szefem zespołu i to on powienien odpowiadać za całokształt prac zespołu, a szczególnie za stronę www.
Komendant hufca ma wystarczająco dużo do roboty, żeby musiał się jeszcze Internetem zajmować. Poza tym trzeba wymuszać delegację obowiązków na komendantach bo chyba każdy wie czym kończą się rządy autokratyczne w hufcu.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 17:56 przez hajder, łącznie zmieniany 1 raz.

ArkadyT
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 13 mar 2003, 14:07
Lokalizacja: Hufiec Legnica
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: ArkadyT » 25 maja 2006, 18:37

IV. Zasady publikacji treści
3. Każda informacja (artykuł, aktualność, itp.) publikowana na stronach ZHP musi być podpisana przez autora imieniem, nazwiskiem i informacją o pełnionej funkcji.
Tu przesada. Moim zdaniem wystarczy podpis umożliwiający osobie odpowiedzialnej za publikację identyfikację autora. Taka konwencja jest przyjęta w prasie i internecie. Wystarczy podpis np. "admin", "jacek", "ot123" jeśli są to z góry znane godła autorów treści.
Inaczej wpis z danymi autora (zwłaszcza jeśli artykuły są dopisywane przez jedną osobę) do każdego arytkułu "zamydli" zawartość strony.
Poza tym czasami autor nie chce być znany ogółowi, a jedynie redakcji serwisu. A takie jego prawo.
I. Strony internetowe – regulacje ogólne
4. Treści o charakterze reklamowym mogą być publikowane na stronach wyłącznie za zgodą WP lub właściwej komendy.
Tu dobrze się dzieje, że to komenda ma decydować jakie reklamy znajdą się na jej stronie.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2006, 18:39 przez ArkadyT, łącznie zmieniany 1 raz.
hm. Arkadiusz Arkady Tomczuk
Skarbnik Hufca Legnica
www.legnica.zhp.pl

hajder

Post autor: hajder » 25 maja 2006, 19:49

Nie zgodzę się z przedmówcą w kwestii podpisu. W oficlajnych serwisach informacje należy podpisywać imieniem i nazwiskiem, oraz stopniem. Funkcję bym sobie odpuścił.
Na pewno jednak nie ksywka.
Pozostaje jednak problem czy np. forum jest oficjalne w rozumieniu instrukcji. Może więc stworzyć wyjątek dla for?

yama
Starszy użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: 28 kwie 2002, 18:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: yama » 25 maja 2006, 20:16

Kuba mozesz to uporzadkowac? Albo zaproponuj inne konkretne rozwiazanie ustalania tematu (raczej nie na zasadzie wklejania punktu i propozycji jego brzmienia bo to niczym nei bedzie sie roznil ood sytuacji dotychczasowej), albo na biezaco ustosunkowuj sie do wszystkich stawianych tez z miejsca je zatwierdzajac, odkladajac do dalszej dyskusji lub eliminujac? Bo mozna odniesc wrazenie ze ZI nie jest zainteresowane wspolnym ustalaniem tylko wrzucilo temat zeby sie ludzie wypstrykali, my sobie rzucamy rozne opcje, dyskutuje sie juz o ksztalcie i sensie a nie wiemy co z tego wynika i co zostal ouwzglednione a co nie. W ten sposob mozemy utworzyc 4 strony dyskusji po ktorych zbudujecie trzecia wersje do ktorej ponownie beda te same zastrzezenia.
.........................
# wedrownik.net

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Harcerski Internet”