minimum www

forum poświęcone tematyce harcerskiego internetu
mort
Starszy użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 16 sty 2003, 00:37
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: mort » 06 wrz 2004, 22:59

W wiadomościach urzędowych z 2004 znajduję tzw. minimum zawartości serwisów www. Moje pytanie jest następujące czy dotyczy to każdego serwisu www czy tylko tych które kożystają z kont na zhp.org.pl
phm. Michał "misiek" Markucki H.R.
szczepowy Szczepu "Gniazdo" im. Kedywu
drużynowy 101.ŁDW "Sad" im. hm.kpt.A.Romockiego "Morro"
"carpe diem quam minimum credula pastero"

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 07 wrz 2004, 09:25

witam
po pierwsze dokument ten ulegnie zmianie - o czym juz zawiadamiam, nie beda to zmiany rewolucyjne, ale beda. NIestety procedura zmian trwa (dokument jest gotowy, ale musi zostac zatwierdzony)

minima stron dotycza bezposrednio stron hostowanych na serwerach ZHP ORAZ wszelkich 'oficjalnych' stron srodowisk. Oczywiscie strony na serwerach 'obcych' pozostaja poza nasza (ZI, WPI ...) kontrola, ale troska o wizerunek naszej Organizacji powinna byc troska nas wszystkich

zatem tak: strony na serwerach ZHP - bezwglednie tak
strony hostowane 'gdzie indziej' - bardzo prosimy zeby bezwglednie tak :D

a zasady publikacji znakow (Krzyz, logo itd) obowiazuja wszedzie i kazdego bez wzgledu na to czy jest to strona WWW czy nadruk czy uzywa znaku druzyna czy fabryka itd

NIebawem udostepnimy komplet nowych materialow w tym minima stron - idziemy konsekwentnie i stopniowo wdrazamy 'nowe' zeby bylo lepiej
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

mort
Starszy użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 16 sty 2003, 00:37
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: mort » 07 wrz 2004, 09:51

OK dzięki. Ja oczywiście zgadzam się z tym minimum, ale strona mojego szczepu spełnia je, niestety strona hufca już nie.
phm. Michał "misiek" Markucki H.R.
szczepowy Szczepu "Gniazdo" im. Kedywu
drużynowy 101.ŁDW "Sad" im. hm.kpt.A.Romockiego "Morro"
"carpe diem quam minimum credula pastero"

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 07 wrz 2004, 10:08

@caesar - popraw mnie jeżeli źle mówię: chodziło tam min. o warjacje krzyża i lilijki. Czy ZI-GK udostępni gdzieś, możliwe do wykożystania lilijki i krzyże?
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 07 wrz 2004, 13:48

wspominany tu dokument reguluje wiele spraw - wlasciwie wszystko co byc musi na stronie jakiejkolwiek 'jednostki' ZHP w tym takze zasady publikacji znakow (od razu mowie, ze tanczace Krzyze i migajace lilijki to raczej nie ...)

to jest wlasciwie dzilka WPI, ale tak - udostepnimy (ZI) wzory oraz precyzyjne wytyczne, jak pisalem juz sa regulacje, ale sa 'szlifowane'

na nowym CMSie zostanie zbudowana takze strona ZI na ktorej znajdzie sie wszystko co trzeba w tym wzory rozniste, WPI tez ma zamiescic u siebie pliki do pobrania wiec bedzie w czym wybierac

uporzadkujemy wszystko, ale po kolei, niestety nie da sie zrobic wszystkiego na raz, a szkoda :D
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 07 wrz 2004, 22:49

Jeżeli chodzi o pomoc w grafice (czyszczenie, ulepszanie, itp., itd.) to słóże pomocą. Na stronie http://zhp43buki.prv.pl zgromadziłem kilka najczęściej występujących grafik krzyży i lilijek.
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 13 wrz 2004, 09:06

i fajnie, na pewno mnostwo osob skorzysta :)
nas jednak oboziwazuja znaki zgloszone do Urzedu Ptentowego i te beda publikowane przez WPI
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

Analog_Br

Post autor: Analog_Br » 14 wrz 2004, 23:37

Czy administratorzy serwisów mają jakikolwiek wpływ na kształt tej instrukcji-minimum, czy to po prostu jest dane odgórnie do przyjęcia, a jak nie to mają sobie szukać innego serwera?

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 15 wrz 2004, 10:52

Nie, nie maja, jest to taki sam regulamin jak regulamin mundurowy czy kazdy inny, oczywiscie mile widziane sa wszelkie propozycje komentarze itd, ale regulamin zatwierdza Naczelnik, albo GK (roznie, zaleznie od tematu) i od tej pory obowiazuje wszystkich.

a masz jakies propozycje? chetnie poslucham, jeszcze jest czas zeby cos zmienic.
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 15 wrz 2004, 11:24

caesar napisał:
Nie, nie maja, jest to taki sam regulamin jak regulamin mundurowy czy kazdy inny, (.........), ale regulamin zatwierdza Naczelnik, albo GK (roznie, zaleznie od tematu)
Żadne "różnie" ;-)
Regulaminy ogólnozwiązkowe uchwalają GK lub RN (ew.NSH lub CKR).
Naczelnik jest wolny od tego "kłopotu" ;-) [chyba że dot. to pracy samej GK]
http://www.dokumenty.zhp.org.pl/downloa ... 2_2004.doc
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 15 wrz 2004, 12:11

noo tego .. wlasnie to mialem na mysli - bo pzygotowujemy regulacje takze dotyczace samego ZI - za duzy skrot myslowy, przepraszam :D:D
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

Analog_Br

Post autor: Analog_Br » 15 wrz 2004, 12:30

Gdybym dostał link do tego regulaminu, to bym z chęcią wniósł swoje propozycje. Niestety nie mam czasu na grzebanie w mało przejrzystej stronie dokumentów i wyszukiwanie Wiadomości Urzędowych, w których akurat to jest.

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 15 wrz 2004, 14:05

Analog_Br napisał:
Gdybym dostał link do tego regulaminu, to bym z chęcią wniósł swoje propozycje. Niestety nie mam czasu na grzebanie w mało przejrzystej stronie dokumentów i wyszukiwanie Wiadomości Urzędowych, w których akurat to jest.
Ten regulamin ze względu na swój tymczasowy i "usterkowy" charakter nie wystepuje jako odrębny plik, a jako część pliku Wiadomosci Urzędowych nr 4/2004.
[ http://www.dokumenty.zhp.org.pl/downloa ... 004_04.pdf ]

Ale trafić do niego jest łatwo, nawet o tym nie wiedząc.
Dokumenty Wewnętrzne dzielą się na serie (działy),
kliknij w "SPIS SERII"
[ http://www.dokumenty.zhp.org.pl/index_serie.html ]
a otrzymasz ich spis:
SERIA I - STATUT ZHP (oraz dokumenty XXXII Zjazdu ZHP, Wykładnia Statutu, Ordynacja wyborcza, Strategia ZHP)
SERIA II - SPRAWY CZŁONKOWSKIE
SERIA III - ODZNACZENIA I TYTUŁY HONOROWE
SERIA IV - SZTANDARY, BANDERY, MUNDURY I ODZNAKI ORGANIZACYJNE
SERIA V - SYSTEM METODYCZNY
SERIA VI - ZASADY FINANSOWO-GOSPODARCZE
SERIA VII - AKCJA LETNIA I ZIMOWA
SERIA VIII - REGULAMINY WŁADZ ZHP
SERIA IX - SPRAWY PRACOWNICZE
SERIA X - INNE ZASADY ORGANIZACYJNE
SERIA XI - POROZUMIENIA
SERIA XII - SPECJALNOŚCI
SERIA WU - WIADOMOŚCI URZęDOWE
SERIA UCH - UCHWAŁY WŁADZ ZHP

Tak więc interesujacy Cię regulamin "wylądował"
w serii X - INNE ZASADY ORGANIZACYJNE
[ http://www.dokumenty.zhp.org.pl/index_x.html ]
a dokładnie w jej części "pozostałe".
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

Analog_Br

Post autor: Analog_Br » 19 wrz 2004, 21:46

Po raz kolejny chciałbym poruszyć sprawę szkoleń. Pisanie regulaminu nie poprawi jakości stron. Stronami zajmują się ci ludzie, którzy się tego podjęli. Brakuje ich. Nikt nie bije się o społeczne stanowisko administratora strony.

Dlatego pisanie regulaminu co powinno być, czego nie i jak będą karani ci, którzy nie zastosują się do postanowień nie ma sensu. Trzeba sobie zadać pytanie: KOMU ZLAEŻY NA HARCERSKIM INTERNECIE?
Powinno zależeć każdej komendzie. Tylko trzeba jakoś przekonać o tym komendy. Tak więc przy okazji szkoleń instruktorów, a zwłaszcza komendantów hufców, programowców i szefów promocji należy szczególną uwagę kłaść na szkolenie w zakresie tworzenia stron www. Nie chodiz mi o naukę programowania, ale planowania promocji w internecie i planowania stron www.

Kiedy już przeszklimy większość, to coś sie ruszy. Komendy będą widizały sens w tym, żeby podnosić jakość stron. W międzyczasie trzeba przeszkolić administratorów. Ich to już nie tylko z planowania, ale też z języków programowania i obsługi programów graficznych.

To oczywiście nie będize łatwe, tanie i szybkie, ale za to skuteczne. Za dwa, lub trzy lata będą tego jakieś efekty. Nie proponuję nic innego, jak wykorzystać METODę HARCERSKĄ i zachęcać do poprawiania jakości stron, a także szkolić, aby zachęceni potrafili to zrobić.

To oczywiście tylko moja propozycja. Możecie oczywiście dalej zastanawiać się jakie ma być minimum, kiedy trzeba to zatwierdzić i jak ścigać tych, którzy się nie dostosują. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jak zniechęcą się ci, którzy teraz administrują stronami, to nieprędko pojawią się nowi. Komendy są na razie często obojętne na "ten cały internet". Już wielokrotnie udowodniono, że centralne planowanie i wprowadzenie kolejnych zakazów, nakazów, instrukcji i regulaminów nie służy polepszeniu jakości efektów pracy.

caesar
Stały bywalec
Posty: 562
Rejestracja: 01 cze 2004, 20:08
Lokalizacja: SH
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: caesar » 20 wrz 2004, 07:43

Analog_Br napisał:
[...]Pisanie regulaminu nie poprawi jakości stron. Stronami zajmują się ci ludzie, którzy się tego podjęli. Brakuje ich. Nikt nie bije się o społeczne stanowisko administratora strony.

Dlatego pisanie regulaminu co powinno być, czego nie i jak będą karani ci, którzy nie zastosują się do postanowień nie ma sensu.
nie zgadzam sie, regulamin nie jest po to zeby miec kogos za co lapac i go karac, ani po to, zeby podnosic jakos stron. Regulamin jak sama nazwa skazuje ma regulowac pewne sprawy. Kazda strona harcerska ma swoj udzial w ksztaltowaniu naszego (ZHP) wizerunku. Czy nam sie to podoba czy nie. I to ma wplyw niebagatelny bo czesto jest pierwszym z czym styka sie np. rodzic wkontekscie nowej druzyny swojego dziecka. Na stronie tej musza byc informacje absolutnie niezbedne (o czym mowi regulamin) bo albo bawimy sie w amatorszczyzne i partyzantke, alebo jestesmy powaznym partnerem dla rodzicow i szkoly. Strony WWW na pewno nie sa najwazniejszym przejawem dzialalnosci druzyny, ale tez sa wazne.

Analog_Br napisał:
[...]Tak więc przy okazji szkoleń instruktorów, a zwłaszcza komendantów hufców, programowców i szefów promocji należy szczególną uwagę kłaść na szkolenie w zakresie tworzenia stron www. Nie chodiz mi o naukę programowania, ale planowania promocji w internecie i planowania stron www.

Kiedy już przeszklimy większość, to coś sie ruszy. Komendy będą widizały sens w tym, żeby podnosić jakość stron. W międzyczasie trzeba przeszkolić administratorów. Ich to już nie tylko z planowania, ale też z języków programowania i obsługi programów graficznych.
generalnie moze i tak, ale po pierwsze kto ma szkolic? Zespol ds. Internetu w sile pieciorga instruktorow pracujacych spolecznie, a wiec majacych prace, szkole, wlasne zycie, a czesto tez druzyne czy inna funkcje nie przeszkoli calej polski. A po wtore w switle tego co piszesz (i ja sie akurat zgadzam) to nie 'administratorow' trzeba szkolic, tylko komendy. To w kazdej komendzie hufca, o choragwiach nie wspominajac powinien byc specjalista od PR (takie czasy, nie ma sie co zzymac) i to on powinien rozumiec i lobbowac za porzadna strona. To co my (ZI) mozemy zrobic to przygotowac narzedzia i procedury - i to wlasnie robimy.

A szkolic tez bedziemy, ale nie z PR bo to nie jest to co umiemy najlepiej (ze sie tak delikatnie wyraze). No i szkolic bedziemy glownie on-line, ale to jeszcze piesn przyszlosci. Na razie sa potrzebne regulacje, zeby bylo chociaz wiadomo co na stronie byc musi.

Dla mnie taki regulamin jest raczej kierunkowskazem niz bariera.
Analog_Br napisał:
To oczywiście nie będize łatwe, tanie i szybkie, ale za to skuteczne. Za dwa, lub trzy lata będą tego jakieś efekty. Nie proponuję nic innego, jak wykorzystać METODę HARCERSKĄ i zachęcać do poprawiania jakości stron, a także szkolić, aby zachęceni potrafili to zrobić.
Zgoda, ale ponownie pytanie - kto to ma robic?
Kto ma przekonac komendanta hufca? Kto ma mu wyszkolic administratora? Zreszta akurat szkolenie administratorow choc byloby mile i przydatne (bo i w razie czego zawod moznaby jakis juz miec, chocby podstawy) nie jest metoda, ani brak szkolenia - przeszkoda w powstawaniu dobrych stron. Podstaw takiej 'administratorki' mzona sie nauczyc samemu, zsieci - jak komus zalezy, ale o wartosci strony swiadczy jej zawartosc merytoryczna. Nawet najlepiej dzialajacy mechanizm i najsliczniejsza strona jest do bani jak niusy na niej sa sprzed dwoch lat, a materialow i informacji jakichs nie ma wcale.
Analog_Br napisał:
[...]Już wielokrotnie udowodniono, że centralne planowanie i wprowadzenie kolejnych zakazów, nakazów, instrukcji i regulaminów nie służy polepszeniu jakości efektów pracy.
no chyba nie ziwdze zwiazku, regulamin mundurowy tez jest 'odgorny', o Prawie i Przyrzeczniu nie wspominajac. Albo mi z tym po drodze i jestem harcerzem, albo mi nie podrodze i nie jestem. Dla mnie to bardzo proste.

A akurat minima stron to zdecydowanie bardziej jest rzecz pomocna przy tworzeniu strony niz bedaca jakakolwiek przeszkoda...
hm Marcin Wysmułek HR
www.wysmulek.pl

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Harcerski Internet”