Mundury, serwis, kierownictwo drużyn wodnych, CWM i s/y Zaw

forum harcerskich drużyn wodnych i żeglarskich
Alek
Stały bywalec
Posty: 524
Rejestracja: 10 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Pilot Chorągwi
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Alek » 20 sty 2009, 12:34

Wiktorze stokrotne dzięki za poświęcony czas i koljne bieżące informacje
Per Concordia Ad Victoria

Trzeci
Stały bywalec
Posty: 357
Rejestracja: 16 lip 2006, 11:35
Lokalizacja: HSP
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Trzeci » 20 sty 2009, 12:57

No nareszcie ktoś napisał jak to trzeba ugryźć .... Wypowiedz Wiktora ...brawo...
phm. Michał Michalski HR
Zespół Biura GK ZHP ds. spójności dokumentów
Inspektorat Harcerskiej Służby Porządkowej GK ZHP

wroobel
Starszy użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 15 cze 2002, 01:34
Lokalizacja: HKW "DAL"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: wroobel » 31 sty 2009, 08:01

Drugi temat: narady pilotów, czy konferencje wodniackie – niby różnica drobna acz znacząca...
Po pierwsze nie w każdej chorągwi jest pilot, a mimo, ze w zaproszeniach jest napisane, że pilot lub osoba odpowiedzialna za program wodny – to są chorągwie z których ludzie wstydzą albo boją się pojawiać. Po drugie w różnych chorągwiach, jest rożna organizacja pracy nie wszędzie pilot jest instruktorem pionu programowego posiadającym bezpośrednie przełożenie na drużyny. Są piloci, którzy są mocnej osadzenie w organizacji i zarządzaniu – na przykład przez związanie z chorągwianym ośrodkiem. Tacy instruktorzy posiadają dobrą orientacje w organizacji szkoleń, w zarządzaniu sprzętem pływającym, ale przełożenie na drużyny, na ich codzienny program – stopnie, sprawności, tematy zbiórek, plany rejsów i wypraw – jest znacznie mniejsze.

Dlatego, gdy chcemy porozmawiać o programie drużyn formą właściwszą jest konferencja. Ponieważ na konferencję mają śmiałość przyjechać drużynowi, a nawet przyboczni (a ze Śląska załogowi :) ) Czyli ci którzy ten program realizują w codziennej praktyce.
Pomijając taki drobiazg, że konferencja może być całodzienna a nardy są raczej kilku godzinne (normalnie ok. 3godz.) – pomijając trzy zupełnie wyjątkowe całoweekendowe narady – jedną w Perkozie (04-05.10.2003), drugą w CWMie (10-11.01.2004) i potem trzecią na ZAWISZY CZARNYM (23-24.05.2006)

Prawdopodobnie najbliższa normalna narada pilotów będzie przy okazji targów żeglarskich w Warszawie – pewnie spotkamy się na chwilę w GK (chyba w sobotę 14 marca?) a potem, każdy będzie mógł pójść pozwiedzać targi. Normalna tematyka – to raporty z chorągwi poprzedniego sezonu (kursy, rejsy, wydane patenty), plany środowisk na następny (rejsy, kursy, patenty). Zapraszany jest dyrektor CWM i jest to szansa umówienia się na rejs face-to-face. Zawsze wpadną jeszcze bieżące sprawy typu, jakiś mundur do konsultacji, zmiany w przepisach albo inne zloty ;). Żadna tajemnica. Więc jeśli kogoś z instruktorów wodnych takie sprawy interesują, a nie jest pilotem – proszę bardzo działania w organizacji są dobrowolne i transparentne. :)

Alek
Stały bywalec
Posty: 524
Rejestracja: 10 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Pilot Chorągwi
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Alek » 06 mar 2009, 14:50

myślę że w ramach kontynuacji poprzedniej rozmowy najlepiej będzie tutaj zapytać

Wiktorze czy wiesz coś na temat nowej uchwały GKi w sprawie sprzedaży MASa i Batalionu?

bo sama uchwała jest bardzo enigmatyczna a ja niestety nie mogę się pojawić w przyszłym tygodniu na odprawie pilotów/programoców wodnych w Warszawie gdzie możnaby w cztery oczy na ten temat pogadać

będę wdzięczny za wszelką odpowiedź

pozdrawiam
MP
Per Concordia Ad Victoria

wroobel
Starszy użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 15 cze 2002, 01:34
Lokalizacja: HKW "DAL"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: wroobel » 08 mar 2009, 23:11

alek pisze:Wiktorze czy wiesz coś na temat nowej uchwały GKi w sprawie sprzedaży MASa i Batalionu?
MAS – drewniany Opal I został wystawiony na sprzedaż razem z ALDISEM drewnianą Vegą kilka lat temu, jeszcze jak komendantem CWM był Tadeusz Kuśmierski za zgodą ówczesnego naczelnika Wiesława Maślanki. Niestety wówczas nabywca za satysfakcjonującą związek stawkę nie znalazł się.
Decyzja ta była podyktowana tym, że drewniane „kredensy” to skarbonki bez dna, o które rok rocznie trzeba dbać i inwestować w drewniane poszycie (planki), a raz na kilka lat w drewniane elementy konstrukcyjne (głównie wręgi, dziobnice, czasem pokładniki). Ponadto miały one już wówczas wyeksploatowane silniki. Co prawda jak już się nie sprzedały, to była decyzja, że na jeden z nich trafi silnik Volvo-Penta wyjęty z POLSKIEGO LENIA. Bo wówczas LEN dostał nowego Vetusa. Niestety od tamtej pory i MAS i ALDIS cały czas stoją na brzegu.

Natomiast BATALION ZOŚKA i BATALION WIGRY to jachty laminatowe Conrady-28 w momencie, gdy ważyły się losy kredensów – przed nimi stawała „świetlana przyszłość”... były odremontowane podobno uszczelniono dokuczające wcześniej przecieki na listwie odbojowej i podwięziach wantowych, odmalowano... Potem nawet druh Rysiek Wabik miał wizję włożenia na nie stacjonarnych silników, by dać szanse sternikom jachtowym na pierwsze „kapitańskie rejsy” na Litwę, Łotwę, czy nawet do Danii... lecz założenie, było że BATALIONY na swoje silniki muszą zarobić – a niestety ponieważ sternicy masowo wybierają wygodę i wolą o 2 stopy dłuższe Cartery czy Elany, które już standardowo mają stacjonarnego Diesla - to ostanie dwa sezony C-28 przestały na sznurkach przy kei w Gdyni – stąd (jak zgaduję) decyzja o sprzedaży CWM nie ma na silniki więc woli sprzedać niż trzymać na cumach BATALIONY.

Takie czasy. Łódka silnika nie ma to żeglarze nie wsiadają :(

Alek
Stały bywalec
Posty: 524
Rejestracja: 10 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Pilot Chorągwi
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Alek » 10 mar 2009, 07:55

Wiktorze reasumując - jakie łódki poza ZC pozostaną w dyspozycji ZACWM ?


i jeszcze pytanie - bo ja się nie orientuję w personaliach ekipy ZACWM - http://www.polski-len.pl/rejsy/contact.php - to jest inicjatywa ZA czy jakaś prywatna?
Ostatnio zmieniony 10 mar 2009, 08:01 przez Alek, łącznie zmieniany 1 raz.
Per Concordia Ad Victoria

wroobel
Starszy użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 15 cze 2002, 01:34
Lokalizacja: HKW "DAL"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: wroobel » 10 mar 2009, 18:17

alek pisze:Wiktorze reasumując - jakie łódki poza ZC pozostaną w dyspozycji ZACWM ?
Dla kapitanów:
ZAWISZA CZARNY - stalowy szkuner sztakslowy - ex. CIETRZEW
ZJAWA IV - drewniany kecz bermudzki - ex. SZKWAŁ

Dla sterników morskich:
POLSKI LEN - drewniany jol bermudzki - C-45 (Opal IV)
MAS - drewniany jol bermudzki - Opal I - "na kołkach"
ALDIS drewniany slup bermudzki - Vega - "na kołkach"

Dla sterników jachtowych:
BATALION ZOŚKA - laminatowy slup bermudzki - C-28
BATALION WIGRY - j.w.
CHWOSTEK - laminatowy slup bermudzki - C-24 (d. regatowy)

i chyba jeszcze 2 Nefryty, ale nie wiem czy ani które, ale "na kołkach stały".
i jeszcze pytanie - bo ja się nie orientuję w personaliach ekipy ZACWM - http://www.polski-len.pl/rejsy/contact.php - to jest inicjatywa ZA czy jakaś prywatna?
Nie trzeba się orientować wystarczy pamiętać, jak raz się o kogoś pytało ;-P http://www.forum.zhp.pl/viewtopic.php?id=6036

adrian_woz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2007, 06:16
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: adrian_woz » 11 mar 2009, 10:23

Zjawa niestety też chwilowo jest wyłączona z użytku. Co prawda na początku grudnia wybraliśmy się do Stoczni Conrada i przywieżliśmy zespawany maszt, który teraz lezy w hangarze i trwaja prace zwiazane z "uzbrojeniem go" W srodku też jest cała rozkręcona, bo inaczej masztu nie dało się zdemontować :). Zjawa do eksploatacji miała już powrócić, ale jak to często bywa przeciąga się to.
kilka zdjęć z wypadu po maszt pod adresem: http://polski-len.pl/rejsy/photogallery.php?album_id=2

Serdecznie pozdrawiam
Adrian Woźniak
Ostatnio zmieniony 11 mar 2009, 10:23 przez adrian_woz, łącznie zmieniany 1 raz.

adrian_woz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2007, 06:16
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: adrian_woz » 11 mar 2009, 10:38

Co do inicjatywy stworzenia czegokolwiek, co działo by się na jachtach to mogę powiedzieć, ze jest to moja inicjatywa z wielkim błogosławieństwem dyrekcji CWMZHPZAZC, obecnie mam podpisaną umowę wolontariacką do konca 2009 na prace na jachtach. Wkurzalo mnie to ze jachty stoją cały rok przy kei. Taki Opal ktory robi 5 rejów w roku to jakaś pomłka... Nawet na keje nie zarobi, więc postanowiłem obstawić cały żeglarski sezon, ale jacht musiałem wziąć na siebie. Jakby kogoś z Was to interesowało i znów miałby pisać jakieś dziwne posty, albo poprostu jest ciekaw co teraz sie dzieje w CWM to zapraszam do napisania maila. Na pewno wszystko chetnie wyjasnie :)

adrian_woz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 22 mar 2007, 06:16
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: adrian_woz » 11 mar 2009, 10:58

Wracając do poprzednich postów i Zawiszy. W maju jest rejs moich znajomych z Akademickiego Kręgu w Warszawie, rozesłali też wiadomość do innych Kręgów Akademickich. Rejs ten pomagam zorganizować. Cała ekipa ma być harcerzy-akademików z ewentualnymi drobnymi wyjątkami. Obsada oficerska również ma być harcerska, ale do takowej mam dość mały dostęp... wszystkim znajomym brakuje albo czasu albo uprawnień w tym terminie. 21.05-24.05

Jakby ktoś z Was miał ochotę się przepłynąć to proszę o kontakt
adrian@polski-len.pl lub 793 915 033
Pozdrawiam Adrian Woźniak

Alek
Stały bywalec
Posty: 524
Rejestracja: 10 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Pilot Chorągwi
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Alek » 11 mar 2009, 11:25

odpowiem już indywidualnie na maila:)
Per Concordia Ad Victoria

panwac
Stały bywalec
Posty: 653
Rejestracja: 13 lip 2002, 20:11
Lokalizacja: HKW "Dal"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: panwac » 25 kwie 2009, 20:22

wroobel pisze:
alek pisze:Wiktorze reasumując - jakie łódki poza ZC pozostaną w dyspozycji ZACWM ?
[...]
Dla sterników morskich:
POLSKI LEN - drewniany jol bermudzki - C-45 (Opal IV)
MAS - drewniany jol bermudzki - Opal I - "na kołkach"
ALDIS drewniany slup bermudzki - Vega - "na kołkach"

Dla sterników jachtowych:
BATALION ZOŚKA - laminatowy slup bermudzki - C-28
BATALION WIGRY - j.w. [...]
Informacje nieoficjalne, bo otrzymane "na gębę" (powiedzmy, że moją) w kwietniu:

MAS ponoć został sprzedany, Vega, czyli ALDIS ponoć zostanie przekazany do muzeum... w sumie po tylu latach na kołkach nie bardzo się dziwię, znając koszt rewitalizacji Poloneza, poniesiony przez jego obecnego właściciela. Jeden z Batalionów też podobno znalazł nabywcę - taką odpowiedź otrzymałem, gdy próbowałem się dowiedzieć o ceny wystawionych na sprzedaż jednostek.

ZJAWA z kolei została przestawiona na pirs. Z netu wiem, że uszkodzony maszt jest już gotowy do postawienia. Z bezpośrednich rozmów wynikało, że wcześniej jednak będą przeprowadzone jakieś prace naprawcze - w czasie mojego pobytu w Gdyni były mocowane osłony, mające umożliwić przesuszenie pokładu.
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie - HKW "Dal"
WODNIACY | SZANTOWIĄZAŁKA | WENECJA

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Wodniacy i Żeglarstwo”