Co z CWM i ZAWISZĄ CZARNYM? [Zarządzanie i Ekonomia]

forum harcerskich drużyn wodnych i żeglarskich
ODPOWIEDZ
Alek
Stały bywalec
Posty: 524
Rejestracja: 10 lip 2004, 20:35
Lokalizacja: Pilot Chorągwi
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Alek » 20 sie 2010, 12:28

no cóż - to jest chyba najgorsze w naszej organizacji - tzn. to że Ci którzy powinni zjamować się wychowaniem (instktorzy) muszą zajmować się głuwkowaniem skąd wziąć kasę na program - to trochę tak jakby nauczyciel w szkole musiał kombinowac skąd wziąć kasę na utrzymanie szkoły

wydaje mi się że nie da się tego wszystkiego idelanie pogodzić - żeby młody 16-18 letni człowiek byl świetnym liderem dla rówieśników, miał masę wolnego czasu na działanie, umiał pozyskać kasę na realizowany przez siebie program i jeszcze miał chęci i wolę udzielania się w strukturze ponad drużyną... to byłby ideał ale ideały są tylko w teorii
Per Concordia Ad Victoria

panwac
Stały bywalec
Posty: 653
Rejestracja: 13 lip 2002, 20:11
Lokalizacja: HKW "Dal"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: panwac » 20 sie 2010, 15:05

Oj, Panowie... troszku chyba bijemy pianę. ;)

O tym, jaka była sytuacja w CWM do zeszłego roku wiadomo - m.in. dzięki konkursowi udało się dotrzeć do źródeł (dokumentacja, ludzie) i ocenić stan faktyczny. Stan floty jest znany, poziom (nie)doinwestowania też. Z drugiej strony wiadomo, że zaszłe długi zostały spłacone, więc teraz zostaje kwestia zapracowania na bieżące potrzeby... i tu pojawia się kłopot.

Po pierwsze flota CWM jest specyficzna... dla koneserów. Leń i Zjawa, to typowe jednostki dla sentymentalnych żeglarzy - standardem do współczesnych mydelnic nigdy nie dociągną, w utrzymaniu są dużo droższe. Co więcej, szczególnie na Zjawę nie ma zbyt wielu chętnych, a kasy na przerobienie jej na "klasycznego wycieczkowca" dla kasiastych ludzi na razie nie widzę. Albo... nie ma w ZHP kogoś, kto by odważył się na taki ruch, zainwestował w ten statek montując wygodne fotele i uchwyty na drinki, a później kosił pieniążki wzorem innych armatorów posiadających takie jednostki. ;)

Zawisza, to inna kategoria - jeden z kilku polskich żaglowców, w dodatku należący do stowarzyszenia, a nie osoby fizycznej. Dla przykładu, szef portu IJmuiden był zachwycony, że w Polsce jest taki statek - według jego wiedzy w Holandii żaglowce należą wyłącznie do prywatnych, bogatych ludzi i samo wejście na trap kosztuje krocie, co dopiero spacer po morzu.

Na żaglowce chętni są, problem leży w grupie docelowej. Wszyscy pozostali armatorzy wypełniają kalendarz szukając klienta gdzie się da. Wyjątkiem może być Akademia Morska, która uznaje Dar przede wszystkim za statek szkoleniowy dla swoich studentów... U nas zainteresowanie żaglowcem jest, jakie jest - od 2006 roku w mojej chorągwi zrobiliśmy od 4 (to wiem na pewno) do 7 rejsów Zawiasem (jeden dwutygodniowy), bo na więcej nas nie stać (ludzie w województwie są średnio zamożni, dofinansowań na tę dziedzinę działań nie można się doprosić).

Dlatego nie dziwię się, że armator rozsyła oferty rejsowe, gdzie się da - od tego zależy życie statku. I dobrze robi dla statku, dostosowując cenę do popytu!!!

Kłopot jest gdzie indziej!
Po pierwsze nasze władze zobaczyły w CWM źródło kasy na pokrycie potrzeb finansowych całego ZHP.
Po drugie, obawiam się, że widzą CWM tylko w tym kontekście - że nawet skierowane do pilotów w Funce polecenie przygotowania założeń dla programu CWM w praktyce ma pokazać oczekiwanie rynku i ułatwić napisanie oferty usługowej, a nie odbudować wychowanie morskie w ZHP.
Po trzecie, w Funce skarbnik wyraźnie podkreślił, że ceny dla harcerzy muszą być identyczne z tymi dla klienta zewnętrznego (co dla mnie jest sprzeczne z mechanizmami rynkowymi - w zakresie opłacalności cena powinna być różnicowana w zależności od klienta i standardu usługi) - ale to zrozumiałe, bo rabaty dla drużyn, to mniejsze wpływy dla armatora, czyli zagrożenie dla tych 120 tys. rocznie odprowadzanych do centrali...
Po czwarte, w Funce skarbnik powiedział, że nie przewiduje centralnego pozyskiwania środków na CWM. To ma należeć do chorągwi... O.K. - tylko dla mnie co innego pozyskać kasę, obniżyć odpłatność za obóz i w ten sposób umożliwić udział harcerzy mniej zamożnych, a co innego szukać kasy po to, by koszt rejsu "naszym" statkiem stał się porównywalny z ofertą innych armatorów.
Po piąte, oczekiwania centrali stawiają armatora w trudnej sytuacji - musi "wyrobić" plan finansowy... czyli zamiast inwestować w sprzęt szukać oszczędności - a to niekiedy kończy się źle, czasem tragicznie.

Na razie po ostatnim rejsie mam chętnych na jeden lub dwa kolejne w 2011 r. Pozostaje mieć nadzieję, że do tego czasu nasze stowarzyszenie nie dołoży starań, by swoją ofertą zniechęcić harcerzy do żeglugi na jednostkach ZHP.
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie - HKW "Dal"
WODNIACY | SZANTOWIĄZAŁKA | WENECJA

Stanley46
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 06 kwie 2010, 08:47
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Stanley46 » 07 lis 2010, 10:53

panwac i inni.
Bardzo to optymistyczne co piszesz. Byłem na rejsie na "Zawiszy" w tym sezonie.
Jakie refleksje? "Zawisza jeszcze utrzymuje się na wodzie.Nie straciliśmy masztów.Jest to wielce budujące.Wprawdzie harcerstwo (prawdopodobnie duża organizacja) nie jest w stanie "obsadzić" na nim miejsc, a już "Zjawa" powinna być wyslipowana i przekazana na muzeum żeglarstwa ( może też być jako były statek ratowniczy w muzeum ratownictwa)
W tym tempie i "Zawias"też szybko będzie w takim samym stanie.Zmiana przepisów odnośnie uprawiania żeglarstwa też coś zmieni.(może na lepsze).Życzę Piotrowi aby jeszcze popływał z harcerzami na "zawiasie" nim rozleci się on z braku odpowiednich remontów i modernizacji.

Stanisław
Ostatnio zmieniony 07 lis 2010, 14:29 przez Stanley46, łącznie zmieniany 1 raz.

czeskan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:14
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: czeskan » 24 lut 2011, 16:48

I co dalej?

czeskan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:14
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: czeskan » 12 mar 2011, 06:49

? ???????????????

panwac
Stały bywalec
Posty: 653
Rejestracja: 13 lip 2002, 20:11
Lokalizacja: HKW "Dal"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: panwac » 12 mar 2011, 09:49

Odgrzewany temat. W grudniu GK wprowadziła do CWM nowych pełnomocników, w styczniu zmieniła się dyrekcja, powoływana jest Fundacja. Informacje na bieżąco wraz z komentarzami pojawiały się w niusach i na forum serwisu wodniacy.eu
hm. Piotr Nowacki kpt.j.
instruktor Zespołu Pilota Chorągwi Łódzkiej ZHP
instruktor Retmanatu Hufca Łódź-Polesie - HKW "Dal"
WODNIACY | SZANTOWIĄZAŁKA | WENECJA

czeskan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 06 lis 2010, 16:14
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: czeskan » 28 cze 2011, 06:25

Czyżby CWM przestało istnieć? A chciałam posłać tam wnuka na kurs żeglarski bo od dawna interesuje się morzem i z tego powodu zapisał się do ZHP.

leon01
Stały bywalec
Posty: 607
Rejestracja: 12 maja 2003, 18:16
Lokalizacja: 10 HDŻ Katowice
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: leon01 » 28 cze 2011, 06:31

Zerknij na:
wodniacy.eu
Ostatnio zmieniony 28 cze 2011, 21:20 przez leon01, łącznie zmieniany 1 raz.
10 HDŻ Katowice
Zło dobrem zwyciężaj.

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Wodniacy i Żeglarstwo”