II Choragwiane Manewry Ratownicze

forum Harcerskiej Szkoły Ratownictwa
hsr.zhp.pl
ODPOWIEDZ
doktor85
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 03 gru 2009, 13:13
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: doktor85 » 31 paź 2010, 22:46

Zapraszamy wszystkie zainteresowane środowiska do udziału w II Chorągwianych Manewrach Ratowniczych. Poniżej prezentujemy regulamin. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie www.dir.zhp.net.pl w zakładce "Przedsięwzięcia"

II CHORĄGWIANE MANEWRY RATOWNICZE BIELAWA 2010
Regulamin

1. Organizatorzy:
- Dolnośląski Inspektorat Ratowniczy:
• phm. Tomasz Sikora- komendant Manewrów
• pwd. Agnieszka Paskart - z-ca ds. programowych
• pwd. Jędrzej Kowalewski - z-ca ds. organizacyjnych
- Hufiec Ziemi Dzierżoniowskiej ZHP
- Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie

2. Cele:
Celem gry jest propagowanie w ZHP idei niesienia pierwszej pomocy potrzebującym, doskonalenie technik harcerskich, w tym umiejętności udzielania pierwszej pomocy oraz integracja środowisk ratowniczych, jak też zainteresowanych tą tematyką. Pokazanie możliwości współdziałania członków ZHP z jednostkami profesjonalnymi (pogotowie Ratunkowe, Państwowa Straż Pożarna, Policja).

3. Uczestnicy:
Uczestnikami gry są patrole 4- lub 5- osobowe, składające się z osób, które ukończyły 13 lat oraz min.1 pełnoletniej osoby, która jest jednocześnie opiekunem.

4. Miejsce i termin:
Manewry rozpoczynają się w piątek 3.12.2010 r. o godzinie 20.00, a kończą w niedzielę 5.12.2010 r. około godziny 13.00. Bazą jest Ekologiczna Szkoła Podstawowa nr 7 im. Juliana Tuwima w Bielawie, os. Włókniarzy 10.

5. Koszty:
Wpisowe w wysokości 39 zł za uczestnika (opiekunowie także wpłacają wpisowe) należy przelać na konto:

ZHP Dzierżoniów, Bank Spółdzielczy w Dzierżoniowie
Nr konta: 31 9527 0007 0000 5122 2000 0001

Wpisowe należy wpłacić do 24.11.2010 r. z dopiskiem „MANEWRY RATOWNICZE”

6. Zgłoszenia:
Zgłoszenia według załączonego formularza należy przesłać pocztą najpóźniej do 24.11.2010 na adres:
Tomasz Sikora
ul. Marii Skłodowskiej- Curie 21d/8
59-300 Lubin

oraz pocztą elektroniczną na adres: dir@zhp.net.pl




7. W ramach wpisowego zapewniamy:
o ciepły posiłek w sobotę oraz wrzątek do wszystkich posiłków,
o pamiątkowy znaczek,
o dyplom dla każdego patrolu,
o zakwaterowanie w warunkach turystycznych w szkole w Bielawie (materace, prysznice, stołówka)
o nagrody dla wszystkich patroli,
o fantastyczny program manewrów,
o materiały opatrunkowe do ćwiczeń i zadań.

8. Wyposażenie:
Obowiązkowym wyposażeniem członków patroli są:
o apteczka osobista z wyposażeniem lub apteczka patrolu (na potrzeby patrolu),
o plecak/apteczka do noszenia sprzętu/materiałów podczas gry ratowniczej,
o latarka,
o gwizdek,
o śpiwór,
o karimata (jeżeli nie chce się spać bezpośrednio na materacach),
o obuwie zmienne,
o dokument tożsamości,
o mundur harcerski,
o ubiór do brudzenia z odpowiednim obuwiem (pamiętajcie że to grudzień- może coś ciepłego),
o książeczka harcerska/instruktorska z potwierdzeniem opłacenia składek członkowskich.

9. Temat Manewrów:
Tematyka obejmuje: pierwszą pomoc oraz ratownictwo zgodne z wytycznymi Europejskiej Rady Resuscytacji, Harcerskiej Szkoły Ratownictwa (dostępne w pliku Program kursu pierwszej pomocy HSR w dziale „Do pobrania” na stronie www.dir.zhp.net.pl ), nawigacja i łączność, topografia, współdziałanie ze służbami zawodowymi oraz inne techniki harcerskie.

10. Ocena patroli:
Ocenie podczas Manewrów podlega:
o umundurowanie,
o współpraca w patrolach,
o dowodzenie patrolem,
o postawa harcerska,
o umiejętności z zakresu technik harcerskich i ratowniczych,
o sprawność fizyczna,
o zachowanie w miejscu zakwaterowania.

11. Inne:
o Do udziału w Manewrach zapraszamy również patrole z innych organizacji zajmujących się pierwszą pomocą i ratownictwem oraz osoby nie zrzeszone (PCK, HOPR etc).
o Zdyskwalifikowanym lub osobom, które nie przyjechały wpisowego nie zwracamy.
o Ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatora.
o Pozostałe informacje zostaną wysłane zgłoszonym patrolom drogą internetową.
o Warunkiem dopuszczenia do udziału jest posiadanie polisy ubezpieczeniowej NNW (do okazania przy meldowaniu na grze).




12. W razie pytań prosimy o kontakt:
phm. Tomasz Sikora HO - szef Dolnośląskiego Inspektoratu Ratowniczego,
komendant Manewrów
tel. 693355305
gg. 9248253
e-mail. tomasz.sikora@zhp.net.pl
phm. Tomasz Sikora
szef Dolnośląskiego Inspektoratu Ratowniczego
Instruktor HSR
szef KSW Hufca Wrocław
------------------------------------------------------
tomasz.sikora@zhp.net.pl

doktor85
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 03 gru 2009, 13:13
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: doktor85 » 26 lis 2010, 08:59

Z przykrością zawiadamiamy, iż manewry nie odbędą się w założonym terminie. Powodem jest zbyt mała ilość chętnych.
Identyczne przedsięwzięcie chcemy zorganizować w marcu lub kwietniu 2011 roku.
Przepraszamy za zmiany i zapraszamy do przeglądania naszej strony internetowej, gdzie wkrótce powinien pojawić się nowy termin Manewrów!
PODKREŚLAMY. NIE ODWOŁUJEMY MANEWRÓW A JEDYNIE PRZEKŁADAMY ICH TERMIN!
phm. Tomasz Sikora
szef Dolnośląskiego Inspektoratu Ratowniczego
Instruktor HSR
szef KSW Hufca Wrocław
------------------------------------------------------
tomasz.sikora@zhp.net.pl

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Ratownictwo”