Z jakim stopniem, i do kogo ??

Wydział Harcerski harcerze.zhp.pl
wiktoriaw1796
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 24 lut 2008, 21:22
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: wiktoriaw1796 » 09 mar 2008, 18:47

Czuwaj!
Chcę zostać wędrowniczką, ale jak, do kogo z tym iśc, czy musi być jkaś specjalna od tego druzyna, i czy trzeba mieć jakiś stopień??
Proszę odpiszcie !
..."Harcerzem się jest, albo się nim nie było"...
(słowa druha szczepowego szczepu "Siódemki")

LukaszCK
Starszy użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 29 gru 2006, 10:57
Lokalizacja: 8 KDH-y "Czarna Ósemka"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: LukaszCK » 09 mar 2008, 19:25

jesli chcesz zostac wedrowniczka... masz 16 lat? Jak tak to musisz pomyslec nad proba wedrownicza i nie musisz miec zadnego stopnia - probe na naramiennik "powinno" sie robic przed zdobyciem stopnia:) Czy specjalna druzyna - opiekun proby musi miec naramiennik, gdzie niegdzie spotyka sie kapituly naramiennika ale to juz zalezy od srodowiska. Zwroc sie o to do kogos kto ma naramiennik wedrowniczy, najlepiej druzynowy Twojej druzyny :) a jak nie to znajdz kogos innego - ta osoba na pewno Ci pomoze :)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2008, 19:26 przez LukaszCK, łącznie zmieniany 1 raz.
phm. Łukasz Kordyzon HR

Przewodniczący KSW przy 8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego "Czarny Szczep"
Członek ZKK Hufca Kielce Południe

sikor
Stały bywalec
Posty: 3461
Rejestracja: 13 sty 2004, 17:56
imię i nazwisko: Janusz Sikorski
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Polska
Hufiec: Ziemi Tyskiej
Chorągiew: Śląska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: sikor » 09 mar 2008, 21:21

LukaszCK pisze:... probe na naramiennik "powinno" sie robic przed zdobyciem stopnia:) Czy specjalna druzyna - opiekun proby musi miec naramiennik, ...
No nie do końca. Taka sytuacja jest dopuszczalna ale na pewno nie jest właściwa... przed naramiennikiem powinno się zdobyć ćwika czy samarytankę...
hm. Janusz Sikorski HR
Redaktor Naczelny czasopisma "Harcerz Rzeczypospolitej"
lesni.pl hr.bci.pl
Przewodniczący ŚKPW

LukaszCK
Starszy użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 29 gru 2006, 10:57
Lokalizacja: 8 KDH-y "Czarna Ósemka"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: LukaszCK » 09 mar 2008, 21:54

hmm... a czy ktos przychodzacy do druzyny wedrowniczej zdobywa te stopnie ? czy zdobywa wedrownicze (zaczynajac od HO) ? Przychodzac do DW nie zdobywasz przeciez juz cwika/samarytanki :)a naramiennik jest przeznaczony dla wedrownikow - czyli w gre wchodzi najpierw HO :)
phm. Łukasz Kordyzon HR

Przewodniczący KSW przy 8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego "Czarny Szczep"
Członek ZKK Hufca Kielce Południe

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 09 mar 2008, 23:18

LukaszCK pisze:
sikor pisze:
LukaszCK pisze:... probe na naramiennik "powinno" sie robic przed zdobyciem stopnia:) Czy specjalna druzyna - opiekun proby musi miec naramiennik, ...
No nie do końca. Taka sytuacja jest dopuszczalna ale na pewno nie jest właściwa... przed naramiennikiem powinno się zdobyć ćwika czy samarytankę...
hmm... a czy ktos przychodzacy do druzyny wedrowniczej zdobywa te stopnie ? czy zdobywa wedrownicze (zaczynajac od HO) ? Przychodzac do DW nie zdobywasz przeciez juz cwika/samarytanki :)a naramiennik jest przeznaczony dla wedrownikow - czyli w gre wchodzi najpierw HO :)
Sikor zwrócił uwagę że sytuacja zdobywania HO z pominięciem ćwika jest dopuszczalna w świetle "deformy metodycznej" , ale niespecjalnie właściwa pod względem prawidłowego rozwoju harcerskiego.

P.S.
Nie ma czegoś takiego jak "stopnie wędrownicze".
Są stopnie harcerskie wyznaczające dany stopień rozwoju harcerza w "okresie wędrowniczym".
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

LukaszCK
Starszy użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 29 gru 2006, 10:57
Lokalizacja: 8 KDH-y "Czarna Ósemka"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: LukaszCK » 09 mar 2008, 23:30

[quote=""19kldh""]P.S.
Nie ma czegoś takiego jak "stopnie wędrownicze".
Są stopnie harcerskie wyznaczające dany stopień rozwoju harcerza w "okresie wędrowniczym".[/quote]
oczywiscie byl to z mojej strony skrot myslowy :)

[quote=""19kldh""]Sikor zwrócił uwagę że sytuacja zdobywania HO z pominięciem ćwika jest dopuszczalna w świetle "deformy metodycznej" , ale niespecjalnie właściwa pod względem prawidłowego rozwoju harcerskiego.[/quote]
no ale niestety jesli ktos zaczyna przygode z harcerstwem bedac w wieku wedrowniczym to powinien zdobywac stopien HO :) Ale nie odchodzac od tematu za daleko-chodzilo o kwestie posiadanego stopnia w razie checi zdobycia naramiennika wedrowniczego
phm. Łukasz Kordyzon HR

Przewodniczący KSW przy 8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego "Czarny Szczep"
Członek ZKK Hufca Kielce Południe

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 09 mar 2008, 23:51

LukaszCK pisze:[quote=""19kldh""]P.S.
Nie ma czegoś takiego jak "stopnie wędrownicze".
Są stopnie harcerskie wyznaczające dany stopień rozwoju harcerza w "okresie wędrowniczym".
oczywiscie byl to z mojej strony skrot myslowy :)[/quote]
Skrót myślowy ?
pwd. Łukasz Kordyzon HR
8 Kielecka Drużyna Harcerzy im. Zawiszy Czarnego "Czarna Ósemka"
Członek Kapituły Stopni Wędrowniczych przy 8 Kieleckim Szczepie Drużyn Harcerskich i Zuchowych im. Zawiszy Czarnego
?
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

LukaszCK
Starszy użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 29 gru 2006, 10:57
Lokalizacja: 8 KDH-y "Czarna Ósemka"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: LukaszCK » 10 mar 2008, 00:24

A wiec tak :) a wszystko przez ogolnie przyjete nie poprawnosci powszechnie stosowane przez czesc z nas w tym przyznaje przeze mnie, ale czy ta nazwa jest zla ? Czy nie moze istniec kapitula o takiej wlasnie nazwie ?
phm. Łukasz Kordyzon HR

Przewodniczący KSW przy 8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego "Czarny Szczep"
Członek ZKK Hufca Kielce Południe

19kldh
Stały bywalec
Posty: 3888
Rejestracja: 27 maja 2002, 09:19
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: 19kldh » 10 mar 2008, 11:47

LukaszCK pisze:ale czy ta nazwa jest zla ? Czy nie moze istniec kapitula o takiej wlasnie nazwie ?
Zależy od tego co ta nazwa naprawdę oznacza.
hm. Czesław Przybytek HR
http://19kldh.pl
tel. 519-160-185

sikor
Stały bywalec
Posty: 3461
Rejestracja: 13 sty 2004, 17:56
imię i nazwisko: Janusz Sikorski
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Polska
Hufiec: Ziemi Tyskiej
Chorągiew: Śląska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: sikor » 10 mar 2008, 11:51

Może, co jednak nie zmienia sytuacji, że używana jest niewłaściwa nazwa.
A wracając do stopni to taki HO który nie potrafi postawić namiotu czy po deszczu złożyć stosu zawsze wzbudza "radość" u harcerzy i na bank jest kimś kto stanie się dla nich wzorem i autorytetem... Na pewno będą chcieli być takimi wędrownikami...

Patrzenie wybiórcze a nie całościowe na uzywanie instrumentów metodycznych jest błędem. Mam u siebie ludzi któży trafili do harcerstwa w szkole średniej. Po roku są gotowi do otwarcia HO. Po roku wytężonej pracy i po obozie harcerskim. Mają naramienniki i umiejętności na poziomie ćwika - samarytanki. Nie wzbudzają śmiechu lecz uśmiech...
hm. Janusz Sikorski HR
Redaktor Naczelny czasopisma "Harcerz Rzeczypospolitej"
lesni.pl hr.bci.pl
Przewodniczący ŚKPW

LukaszCK
Starszy użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 29 gru 2006, 10:57
Lokalizacja: 8 KDH-y "Czarna Ósemka"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: LukaszCK » 10 mar 2008, 12:43

[quote=""19kldh""]Zależy od tego co ta nazwa naprawdę oznacza.[/quote]
nazwa oznacza kapitułe zajmujaca sie stopniami HO i HR przeznaczonych dla [quote=""Załącznik do uchwały Rady Naczelnej ZHP""]harcerek harcerzy w okreslonym wieku[/quote]
czyt. wieku wedrowniczym :) to oznacza. A jesli chodzi o moj "skrot myslowy" oczywiscie nie zwracalem uwagi na takie rzeczy i ciesze sie ze ktos mi zwrocil na to uwage :) i uznalem ze jest to po prostu ogolnie przyjety skrot myslowy i tak napisalem :)
[quote=""sikor""]Mają naramienniki i umiejętności na poziomie ćwika - samarytanki. Nie wzbudzają śmiechu lecz uśmiech...[/quote]
>>>>
[quote=""Załącznik do uchwały Rady Naczelnej ZHP""]Do próby może przystąpić harcerka/harcerz, która/y:
• (...)Jeśli nie posiada stopnia samarytanki/ćwika, realizuje próbę harcerki orlej/harcerza orlego poszerzoną o wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach poprzednich stopni.[/quote]
ic nie zastapi czasu spedzonego w harcerstwie i doswiadczenia jakie sie zdobywa, ale po to sa poszerzenia o poprzednie stopnie dla takich delikwentow aby nie mieli oni umiejetnosci na poziomie cwika/samarytanki i umieli rozstawic namiot albo ulozyc stos po deszczu (samo zlozenie stosu po deszczu nie jest trudne :) ). Moze proby nie odzwierciedlaja potencjalu Twoich harcerzy? Nie wiem i nie probuje nawet czego kolwiek sugerowac, sam najlepiej o tym wiesz, moze proby sa w stosunku do nich zbyt malo wymagajace, lub nie korzystasz z mozliwosci poszerzenia o wymagania swojego srodowiska? Naprawde nie wiem, jak pisalem sam o tym - sam wiesz najlepiej i nie chce wzbudzac moja wypowiedzia emocji :) ze Ci cos zarzucam bo tak nie jest :)
phm. Łukasz Kordyzon HR

Przewodniczący KSW przy 8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego "Czarny Szczep"
Członek ZKK Hufca Kielce Południe

sikor
Stały bywalec
Posty: 3461
Rejestracja: 13 sty 2004, 17:56
imię i nazwisko: Janusz Sikorski
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Polska
Hufiec: Ziemi Tyskiej
Chorągiew: Śląska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: sikor » 10 mar 2008, 14:42

Zdaje się że ni w ząb nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi
hm. Janusz Sikorski HR
Redaktor Naczelny czasopisma "Harcerz Rzeczypospolitej"
lesni.pl hr.bci.pl
Przewodniczący ŚKPW

słonko
Stały bywalec
Posty: 1106
Rejestracja: 23 kwie 2004, 15:16
Lokalizacja: 14 DHS "NEMESIS"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: słonko » 10 mar 2008, 14:58

LukaszCK pisze:[
ic nie zastapi czasu spedzonego w harcerstwie i doswiadczenia jakie sie zdobywa, ale po to sa poszerzenia o poprzednie stopnie dla takich delikwentow aby nie mieli oni umiejetnosci na poziomie cwika/samarytanki i umieli rozstawic namiot albo ulozyc stos po deszczu (samo zlozenie stosu po deszczu nie jest trudne :) ).
Dlatego druh Sikor zaznaczył patrzenie wybiórcze, które się tak właśnie przejawia. Do tego patrzeniem wybiórczym, druh generalizuje i może właśnie nie zauważać potrzeb innych, którzy.. będą mieli z tym problem, a wyrozumiałym trzeba być. Ale przed tym, trzeba wyjść w świat i zauważyć tą potrzebę.
ps. Proponuję przeniesienie tematu, do odpowiedniego działu.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2008, 14:59 przez słonko, łącznie zmieniany 1 raz.
Zimowa Akcja Szkoleniowa KOSMOS 2013 - www.kursykosmos.pl

LukaszCK
Starszy użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 29 gru 2006, 10:57
Lokalizacja: 8 KDH-y "Czarna Ósemka"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: LukaszCK » 10 mar 2008, 15:09

no moze i sie nie zrozumialem z Sikorem..
phm. Łukasz Kordyzon HR

Przewodniczący KSW przy 8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego "Czarny Szczep"
Członek ZKK Hufca Kielce Południe

cebul
Stały bywalec
Posty: 682
Rejestracja: 05 lut 2006, 11:18
Lokalizacja: 5 DDW "Sprzysiężeni"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: cebul » 10 mar 2008, 15:17

Jak u mnie przychodzi ktoś "zielony" ze szkoły średniej, to zaczyna od próby harcerki/harcerza równolegle realizując próbę wędrowniczą. Po złożeniu PH robi samarytankę/ćwika i po około roku (tyle przeważnie schodzi próba harcerza+IV stopień) ma ten stopień oraz naramiennik i zaczyna HO.
hm. Mateusz Cebula HR
Drużynowy 5. Dębickiej Drużyny Wędrowniczej "Sprzysiężeni" im. Dębickich Sybiraków
Komendant 7. Szczepu Drużyn Dębickich "Invicti" im. gen. Mariusza Zaruskiego
Komendant Hufca Dębica im. Dębickich Szarych Szeregów
Przewodniczący Rady Chorągwi Podkarpackiej
instruktor Wydziału Wędrowniczego GK ZHP

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Harcerze”