Kontakt z prasą

P.S.T.
Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 28 maja 2003, 20:57
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: P.S.T. » 02 gru 2004, 21:57

Autoryzacja to jest już kwestia uzgodnienia między stroną, a piszącym artykuł. Jeżeli strona uważa, że jest to potrzebne, to dziennikarz ma obowiązek tekst oddać do autoryzacji, Jeżeli tego nie zrobi - ma obowiązek zamieścić adnotację, że tekst nie jest autoryzowany. Głównie jest to potrzebne w tekstach typowo specjalistycznych lub wywiadach. Bo w innych sytuacjahc naprawdę ciężko jest walnąć jakś gafę.
A scysje ze stroną? Jeżeli coś jest przekręcone, to w ciągu odpowiedniej ilości numerów (w zależności od częstotliwości wydawania pisma - jest to dokładnie uregulowane w prawie prasowym) musi ukazać się sprostowanie. W innym przypadku - strona może podać pismo do sądu. Inna rzecz, że w takie sprawy trochę się ciągną i dają raczej marne efekty. Tym bardziej że prawo prasowe można interpretować na wiele sposobów.
To tak kilka słów na temat zasad autoryzacji i sprostowań...
Prawda jest taka, że każdy stara się unikać takich problemów, bo to zmniejsza wiarygodność danego wydawnictwa.
Pozdrawiam
bezpartyjny, emerytowany.

ludzie mnie nie lubią
nie znoszą właściwie
jak spojrzę na siebie
to im się nie dziwię

jimmmm
Użytkownik
Posty: 115
Rejestracja: 01 lut 2005, 21:58
Lokalizacja: 1 JDW "Szlak"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: jimmmm » 05 lut 2005, 00:37

Jeśli są problemy z kontaktami z mediami to polecam:
H. Pietrzak, J. B. Hałaj, Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka, Rzeszów 2003
M. Goldman, G. Hooffacker, Wspólpraca z prasą i public relations, Warszawa 1997
W. Budzyński, Public relations, zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 1998
Na dobry początek.
pwd. piotr jim jamróz
www.1jdwszlak.pl
VI szczep harcerski "chwaty"

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Promocja i informacja”