Dziewczynki a chłopcy

Wydział Zuchowy zuchy.zhp.pl
Gumiś
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 13 lut 2007, 18:59
Lokalizacja: 3 GZ "Leśne Gumisie"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 24 lut 2007, 12:44

Czuj!

Mam w gromadzie sytuację typu, że chłopcy nie lubią bawić się z dziewczynami i na odwrót. Znaczy się, że nie lubią być razem w grupach itd.
Próbuje jakoś to zniwelować. Ale może Wy już to przechodziliście i możecie podzielić się swoim doświadczeniem.
Zuchy są w 3 klasie a gromada ma 4 miesiące.


Dzięki! :)

Czuwaj!
Czuj!
Czuwaj!
drużynowy 3 Gromady Zuchowej "Leśne Gumisie" przy SP3 w Lidzbarku Warmińskim
odk.Piotr Hołowienko

Kinia
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2003, 20:40
Lokalizacja: 7GZ "Zielone Płomyki"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Kinia » 24 lut 2007, 15:17

Gumiś moze sprobuj zrobic zbiorke taka ze chlopcy sie bede musieli sie przebrac za dziewczynki i odwrotnie? bardzo fajny jest pomysl na taka zbiorke w Zuchmistrzu. jest tam wiele zabaw itp... jak go nie pronumerujesz to chetnie ci moge przeslac ten konspekt :) ja go sobie wykorzystalam i powiem ze zbiorka to byl wielki sukces :D
zuchowym pozdrowieniem CZUJ
drużynowa 7GZ "Zielone Płomyki"
HO Kinga Młynarczyk

harcerka_zhp
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru 2006, 17:23
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: harcerka_zhp » 24 lut 2007, 20:10

To jest odwieczny problem, z którym spotykaja sie dzieci nie tylko na zbiorkach, ale i w szkole. Nie ma metoty na to zeby bylo inaczej...Dzieci maja poprostu taka psychologie, Ty jak byles w ich wieku tez pewnie sie tak zachowywales, choc mozesz tego nie pamietac;) Ale rzeczywiscie, zuszki w 3 klasie, czasami juz w 2, wola sie bawic z osobami o tej samej plci, ale to przechodzi:) Pozwol im poprostu samym dzielic sie w grupy, ale tylko pod warunkiem, ze maja to byc 2 grupy, a nie wiecej, bo inaczej wyniknie haos i zaznacz z gory, ze jezeli im samym nie uda sie podzielic, to zrobisz to Ty sam, tak jak chcesz i nie bedzie odwrotu. Wez tez pod uwage, ze jezeli masz dzieci z roznych srodowisk, czy klas jest im trudniej zaakceptowac kolegow, szczegolnie gdy dziecko potrzebuje czasu na zapoznanie kogos... Jezeli juz robisz podzial podczas majsterki, czy czegokolwiek innego, podziel dzieci tak by byly np. klasami. Uwierz to zadziala, chocby dlatego ze juz sie znaja. A glowna rada, to daj im czas;) Ja coprawda mam rostrzal wiekowy w gromadzie (5-10lat), ale dzieci juz nie probuja mi wmowic, ze "ja jej nie dotkne, bo to dziewczyna", lub na odwrot. Jezeli Ci zalezy na tym by coraz czesciej dzieci sie "mieszaly", to po zbiorce, w czasie tworzenia kregu mow "W naszej gromadzie sa takie zwyczaje, ze zuch miedzy zuchenka na przemian staje"- powoli zaczniesz ich przyzwyczajac do kontaktu z przeciwna plcia.
Lub ostatnia rada- zrob zbiorke na temat przyjazni i zapytaj czy istnieje przyjazn damsko-meska. Pobaw sie z nimi w sad, gdzie po jednej stronie zasiada "kobiety", a po drugiej "mezczyzni" i zadawaj im pytania i powoli kieruj ich na taki tak myslenia, by zdaly sobie sprawe, ze kolega, badz kolezanka nie gryzie;)

Ania_zuchol
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 11 gru 2006, 22:41
Lokalizacja: XVI GZ "Leśne Ludki"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Ania_zuchol » 08 kwie 2007, 12:44

Po to własnie są 6-stki ;) Chłopcy mają swoją a dziewczynki swoją. Wtedy też nie ma problemu z podziałem na szóstki. Ale praca z szóstkami nie należy znowu do najprostszych. Życze powodzenia ;)

Pozdrawiam
pion. Ania Wawszkiewicz
drużynowa XVI GZ "Leśne Ludki"

"ty czas łatwo marnujesz lecz zuch go nie marnuje..."

Beata64rdhs
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 paź 2006, 12:32
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Beata64rdhs » 16 kwie 2007, 19:00

to jest typowe dla tego wieku i nie ma sensu tego zwalczac ;) mozna jedynie przyzwyczajac ;) ja mam natomiast inny problem ;) jedna z zuchenek chce byc w szostce z chlopcami... rozmawialam, tlumaczylam i nic... prosilam dziewczynki, zeby ja do siebie wciagnely, ale ona jest oporna... powiedziala, ze jesli nie bedzie mogla byc w szostce z chlopakami, to ona nie przyjdzie na zbiorke... Zastanawiam sie czy jej na to nie pozwolic...

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 17 kwie 2007, 11:59

Beato, a co na to chłopcy? Bo w gruncie rzeczy to ICH szóstka i to ich zdanie powinno się liczyć.

A co potem z wyjazdami, spaniem, toaletą? Za moich dawnych czasów robilismy to szóstkami, bo były monopłciowe. A tak?
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

Maruuuda
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 21 mar 2007, 20:06
Lokalizacja: 1RŚGZ
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Maruuuda » 17 kwie 2007, 13:36

Wtedy rodzi sie powazny problem. W tym wieku dziewczynka powinna raczej przebywac wśród rówieśniczek, zawsze uczono mnie, że taki jest normalny rozwój dziecka...
No ale w zasadzie można takiej małej pozwolic (za zgoda chłopaków z szóstki) przynależec do szóstki "męskiej". Może jak "wgryzie" się w gromde, pozna inne dziewczynki to zmieni zdanie??
Tylko dzieci wiedzą, czego szukają...
(Antoine de Saint-Exupery)

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 17 kwie 2007, 14:39

Z drugiej zaś strony sam chyba bym się nie zdecydował na włączenie jej do szóstki chłopców. W kazdym razie byłoby moje stanowcze NIE w druzynie harcerskiej - w zuchach szóstki to jedynie podział pomocniczy, więc "ujdzie".
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

Beata64rdhs
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 paź 2006, 12:32
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Beata64rdhs » 17 kwie 2007, 18:11

też uważam, że w przypadku drużyny harcerskiej czy starszoharcerskiej jest to wykluczone ;) chłopcy nie mają nic przeciwko, bo to jest ich koleżanka z klasy ;) a co do wyjazdów to myślę, że po prostu do takich czynności przydzieli się ją chwilowo do szóstki damskiej. Rozwiązanie było tak proste a trzeba było go szukać aż tutaj ;) dziękuję ;)

dominik jan domin
Stały bywalec
Posty: 1640
Rejestracja: 23 wrz 2004, 16:47
Lokalizacja: Klerycki Krąg Harcerski WICEK
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: dominik jan domin » 18 kwie 2007, 10:48

Obys tylko nie miała kłopotów typu: "Co, ja mam spać z BABAMI"? Cytat dosłowny z harcerki z druzyny kolegi, sprzed paru lat na rajdzie...
phm. Dominik Jan Domin HR

Klerycki Krąg Harcerski WICEK im. bł. ks. phm. Stefana Wincentego Frelichowskiego
Hufiec ZHP Toruń

Beata64rdhs
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 21 paź 2006, 12:32
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Beata64rdhs » 21 kwie 2007, 19:04

mam nadzieję, że się obejdzie ;)

Siasiek
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 24 lis 2006, 21:53
Lokalizacja: Wikingowie
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Siasiek » 21 lip 2007, 14:09

ja tez bym go chciala siasiek2@gmail.com :)

Edzia56
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:57
Lokalizacja: 56 GZ "Błękitne Bractwo"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Edzia56 » 12 lis 2007, 17:44

Zawsze można utworzyć gromadę męską i żeńską. U nas w szczepie są takowe już od ponad roku i świetnie działają. Zdecydowanie łatwiej jest teraz dopasować zbiórkę do zainteresowań zuszków. A jeśli tylko chcemy możemy mieć zbiórki razem, obiema gromadami ;) Mimo, że wielu ludziom ten pomysł nie wydaje się zbyt dobry, w praktyce świetnie funkcjonuje. Polecam i pozdrawiam ;)
Wystarczy zamknąć oczy by zobaczyć to co niewidoczne...

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Zuchy”