rejestracja na zlot PO

forum III Ogólnopolskiego Zlotu Drużynowych<br />20-23.08.09 r.<br />
zlotdruzynowych.zhp.pl
bobik
Stały bywalec
Posty: 717
Rejestracja: 04 gru 2004, 16:36
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: bobik » 24 sie 2009, 10:41

Witajcie,

Będę wdzięczny za Wasze przemyślenia dotyczące procesu rejestracji na zlot.
Co było dobre?
Co było złe?
Co warto poprawić lub dodać w przyszłości?

To pytanie szczególnie do patrolowych bo oni mieli z tym styczność.

Wasze odczucia pozwolą lepiej przygotować sprawozdanie z tego fragmentu organizacji zlotu.

Pozwolę sobie nie komentować kolejnych postów. Dziękuję.

manve
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:15
Lokalizacja: 69 Drużyna Harcerzy Starszych
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: manve » 24 sie 2009, 16:25

jako patrolowy chciałbym mieć dostęp do panelu administrowania danymi członków patrolu - a nie wszystko załatwiać mailowo z biurem.

ewidencja zhp - też duży problem - po co łączyć te dwa systemy?

spam, nosz no nie mogę... od momentu jak się zarejestrowałem dostawałem te same maile po 10 razy... szlag mnie trafiał...

skoro rejestrowaliśmy się przez stronę WWW to także:

na stronie tez raczej mało potrzebnych informacji - jak będziemy dzieleni, dostep do wody, jedzenia, nie było nigdzie napisanego że będa kawiarenki i sklep na terenie zlotu
- brak jakiejkolwiek innej infrmacji o dojeździe poza tym samochodowym... a przecież miejscowi wiedzą najlepiej na jakiej stacji wysiąść, jakim pksem podjechać najbliżej...
pwd. Łukasz Lutoborski
zastępca komendanta Hufca ZHP Otwock

KA
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 08 lut 2008, 17:51
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: KA » 24 sie 2009, 20:03

Też brakowało mi zarządzania moim patrolem. Gdy chciałam dodać jedną osobę do patrolu, po zgłoszeniu tegoż okazało się to być sporym problemem. Po tygodniowej wymianie maili z biurem zlotu rejestrowałam patrol drugi raz.

Miałam w patrolu także osoby, które w spisie nie figurowały jako drużynowe zatem chyba nie było ich w systemie. Ciągle dostawałam wiadomości, że nie potwierdziły swych danych, a one próbując wpisać swój PESEL były odrzucane.
Na początku sierpnia się udało.

Maile o tej samej treści dostawane jeden po drugim. Choć może lepiej dostać więcej niż mniej.

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 25 sie 2009, 06:10

manve pisze:ewidencja zhp - też duży problem - po co łączyć te dwa systemy?
A jak inaczej wyobrażasz sobie weryfikacje czy taki jeden z drugim drużynowy to rzeczywiście istnieje?
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 25 sie 2009, 08:20

Fedajkin pisze:
manve pisze:ewidencja zhp - też duży problem - po co łączyć te dwa systemy?
A jak inaczej wyobrażasz sobie weryfikacje czy taki jeden z drugim drużynowy to rzeczywiście istnieje?
Jeśli zainteresowani poproszą swojego komendanta hufca to ten bez problemu "powoła w ewidencji" "próbne drużyny" i w ten sposób będą drużynowymi.
4.Warunkami utworzenia drużyny próbnej są:
1)uzyskanie zgody właściwego komendanta;
2)spełnienie przez drużynowego warunków określonych w pkt. 11;
3)zatwierdzenie we właściwej komendzie planu pracy drużyny na okres próbny.
5.Po spełnieniu powyższych wymagań właściwy komendant zatwierdza drużynę na okres próbny oraz mianuje drużynowego i opiekuna (jeśli drużynowy nie jest pełnoletni). W okresie próbnym drużyna posługuje się nazwą zawierającą określenie &#8220;próbna&#8221;.
6.Okres próbny trwa od 2 do 6 miesięcy.
Co w tym zmienia Ewidencja ZHP ?
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 25 sie 2009, 08:49

A czy drużyny próbne wpisujemy do Ewidencji? Ok, koniec offtopa.
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 25 sie 2009, 09:40

Fedajkin pisze:A czy drużyny próbne wpisujemy do Ewidencji?
Oczywiście że wpisujemy !!!
Fedajkin pisze:Ok, koniec offtopa.
Jakiego offtopa ? Przecież wątek dotyczy:
procesu rejestracji na zlot.
Co było dobre?
Co było złe?
Co warto poprawić lub dodać w przyszłości?
Przymusowe "uwiązanie" go Ewidencji ZHP jest bardzo istotne dla jego oceny.
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

a.wodzynska
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 22 lut 2003, 19:44
Lokalizacja: XXIX ŁDW
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: a.wodzynska » 25 sie 2009, 10:36

No to ja się wtrącę. Uczestnikiem Zlotu mógł być drużynowy lub przyboczny po ukończeniu kursu drużynowych (po to, aby nie było potrzeby robienia podstawowych zajęć z zakresu prowadzenia drużyny). Uprawnienia do wpisywania wszystkich członków hufców do Ewidencji zostały przyznane hufcowym adminom koło wiosny, było więc wystarczająco dużo czasu, aby przyboczni się w ewidencji znaleźli. Mam wrażenie, że większość, znaczna większość (tak koło 99%) problemów związanych z rejestracją, była spowodowana niedopilnowaniem sprawy przez hufcowych/ chorągwianych administratorów.
Powiązanie z ewidencją było, do czego się już przekonałam, słuszne. Dzięki temu mogliśmy generować potrzebne nam listy, zestawienia; wpisanie tylko numeru pesel "wypełniało" nam pozostałe rubryki - hufiec, chorągiew, stopień itd. Nie wyobrażam sobie wpisywania tego odręcznie.
No i tłumaczyć niedociągnięć nie zamierzam, sami też wiemy, co miało działać lepiej (np. dostęp patrolowego do edytowania danych - chociaż zmiana jednej osoby w patrolu musiała wiązać się z ponownym rejestrowaniem całego składu, aby po raz kolejny zatwierdził go komendant hufca). Weszliśmy jako pierwsi na nieznany jeszcze grunt łączenia Ewidencji z rejestrowaniem się na Zlot, co na pewno będzie się już coraz częściej pojawiało. Stąd też prośba o konstruktywną krytykę w założeniu, że taka forma będzie już standardem, więc nie dyskutujmy "po co" ale "jak".
hm. Aleksandra Wodzyńska

dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 25 sie 2009, 12:58

a.wodzynska pisze:Mam wrażenie, że większość, znaczna większość (tak koło 99%) problemów związanych z rejestracją, była spowodowana niedopilnowaniem sprawy przez hufcowych/ chorągwianych administratorów.
(.....)
Stąd też prośba o konstruktywną krytykę w założeniu, że taka forma będzie już standardem, więc nie dyskutujmy "po co" ale "jak".
Czyli optymistycznie zakładasz że tych winnych wszystkiemu administratorów (te "ok.99%") już nie będzie ?
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 25 sie 2009, 13:05

Tak, optymistycznie tak zakładamy, gdyż Ewidencja niedługo powinna być chlebem powszednim a czas "oswajania się" z nią już dawno minął.

P.S. Po cichu mam nadzieję, że Komendanci Hufców z którymi mieliśmy kłopoty wyciągną odpowiednie wnioski z naszych maili.
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

a.wodzynska
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 22 lut 2003, 19:44
Lokalizacja: XXIX ŁDW
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: a.wodzynska » 25 sie 2009, 13:26

Zakładam, że przetarliśmy szlak i zobaczyliśmy, nad czym trzeba popracować (albo z kim), żeby w przyszłości wszystko działało jak trzeba :)
hm. Aleksandra Wodzyńska

dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 25 sie 2009, 15:52

Ja raczej nie zaryzykuję aby kłopoty z ewidencją zniechęciły drużynowych do udziału we współzawodnictwie przed zlotem ZZ-tów.
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 25 sie 2009, 19:46

Druhu Czesiu, muszę Cię poprawić.
Z Ewidencją NIE BYŁO ŻADNYCH KŁOPOTÓW! Kłopoty w 95% były po stronie Hufców - ktoś kogoś nie wpisał do Ewidencji lub w 5% po stronie uczestników - bo nie znali swoich numerów PESEL(!).
Aplikacja przez cały ten czas działała w 100% sprawnie i pobieranie danych z Ewidencji do aplikacji obsługującej Zlot odbywało się bez żadnych zgrzytów.
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

dokumenty
Stały bywalec
Posty: 1551
Rejestracja: 27 maja 2002, 10:23
imię i nazwisko: Czesław Przybytek
stopień instruktorski: hm
stopień harcerski: HR
Lokalizacja: Krakowska 19 Lotnicza
Hufiec: Kraków-Krowodrza
Chorągiew: Krakowska
organizacja: ZHP
Kontakt:

Post autor: dokumenty » 25 sie 2009, 21:05

Fedajkin pisze:Druhu Czesiu, muszę Cię poprawić.
Z Ewidencją NIE BYŁO ŻADNYCH KŁOPOTÓW! Kłopoty w 95% były po stronie Hufców
Owszem z ewidencją nie ma żadnych kłopotów. Na tej samej zasadzie, tak jak nie ma żadnych kłopotów, z w pełni sprawnym, ale nieużywanym komputerem ;)
hm. Czesław Przybytek HR
tel.kom. 519-160-185

Fedajkin
Site Admin
Posty: 1066
Rejestracja: 10 cze 2002, 12:32
Lokalizacja: 43 BSDH "BUKI"
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: Fedajkin » 26 sie 2009, 06:04

No dobrze, ale czy to producent ma kłopot z tym komputerem czy użytkownik?
Czuwaj!
phm. Sergiusz Papuga
Wydział Systemów Informatycznych
HelpDesk ESHD

ODPOWIEDZ
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Ogólnopolski Zlot Drużynowych 2009”