kampania 1 % 2006

forum Wydziału Pozyskiwania Środków
CYREK1
Starszy użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 26 lis 2003, 13:01
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: CYREK1 » 04 kwie 2006, 12:02

Co sądzicie o pomysłe plakatów i spotach radiowych?

moim zdaniem kreowanie wizerunku harcerzy pomagających babciom na przejciu i sadzących las w "czynie społecznym" jest dalekie od nowoczesnego postrzegania nas, jako organizacji skautowej, mającej mnóstwo ciekawych propoizycji dla młodych ludzi, działąjącej w wielu innych, ciekawszych obszarach, a przede wszystkim WYCHOWUJĄCEJ.

Moim zdaniem ta kampania to posługiwanie się stereotypem harcerzyka i raczej zbyt wiele nam nie pomoże finansowo, ciekaw jestem Waszego zdania.
hm. Mariusz Cyrulewski
instruktor HSR

Daniel
Użytkownik
Posty: 53
Rejestracja: 04 gru 2003, 23:41
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: Daniel » 04 kwie 2006, 12:56

Powiem szczerze ze nie widzialem i nie slyszalem spotow, jednak trzeba okreslic co jest celem kampanii, czy pozyskanie srodkow? czy kampania reklamowa ZHP?

Wiem ze najlepiej byloby polaczyc te dwa cele w jeden tak aby pokazac organizacje jak napisal powyzej cyrek oraz pozyskac jak najwiecej srodkow, jednakze jak w kilkunastu sekundach spotu czy plakacie/bilbordzie mozna zawrzec to wszystko?

W spoleczenstwie sadze, ze istnieje pewnie stereotyp harcerza i pewnie w ta nute uderzono, czy slysznie mozna ocenic po calej akcji promocyjnej.
pwd. Daniel Laskowski HO
59 Białostocka Wodna Drużyna Wędrownicza
"Czemu By Nie" im. Władysława Wagnera
Hufiec Białystok

Quality is important, not quantity.

d@rek
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 lis 2005, 16:45
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: d@rek » 04 kwie 2006, 19:41

CYREK1 pisze:moim zdaniem kreowanie wizerunku harcerzy pomagających babciom na przejciu i sadzących las w "czynie społecznym" jest dalekie od nowoczesnego postrzegania nas, jako organizacji skautowej, mającej mnóstwo ciekawych propoizycji dla młodych ludzi, działąjącej w wielu innych, ciekawszych obszarach, a przede wszystkim WYCHOWUJĄCEJ.
i tu się zgadzam.
Hasło z 1% dobrego uczynku jest dobre ale motyw z sadzeniem drzew jakoś specjalnie do mnie nie przemawia. Spot "pogoda z gitarą" z zeszłego roku był lepszy bo szybko wpadał w ucho i był smieszny (przynajmniej dla mnie).
Myślę że powinniśmy kreować się na organizację która wychowuje i stanowi alternatywę dla siedzenia na klatce i jarania trawki. Taka kampania może uderzyć do szerszego grona osób, i do rodziców i dzieci. Rodzice będą wiedzieli, że ich dzieci trafiają w dobre ręce a dzieciaki będą wiedziały że można robić wiele ciekawych rzeczy.

Sadzenie drzewek i przeprowadzanie staruszek przez ulicę trafi do mniejszej liczby ludzi. Zresztą sam staram się walczyć z takim stereotypem harcerza bo jest powodem do wyśmiewania się z nas i to nierzadko. Przez właśnie takie wyśmiewanie z działalności w zaprzyjaźnionym środowisku zrezygnowało kilka osób :(
Darek
już były drużynowy

orite
Starszy użytkownik
Posty: 222
Rejestracja: 13 mar 2005, 21:58
Lokalizacja: 5 DHS "Feniks"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: orite » 04 kwie 2006, 21:07

dla tych co nie słyszeli: http://sponsoring.zhp.pl/index.php?do=d ... ,0028,0013

mi się nie podoba, ale jest to moja subiektywna opinia. "Teraz każdy może miec udział w dobrych uczynkach harcerzy" - słowa "dobre uczynki" nie wiem czemu kojarzą mi się z przedszkolakami i PRLem. Tak jakby to wszystko było zabawą w pomoc...
Idę by dotrzeć, wręcz idę by iść - czynność jest skutkiem, przyczyną jest myśl...

orcus
Stały bywalec
Posty: 1240
Rejestracja: 18 cze 2004, 23:08
Lokalizacja: 1 SDH Bastion
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: orcus » 04 kwie 2006, 21:40

CYREK1 pisze:Moim zdaniem ta kampania to posługiwanie się stereotypem harcerzyka i raczej zbyt wiele nam nie pomoże finansowo, ciekaw jestem Waszego zdania.
IMHO ZHP nie stac na porzadna kampanie ktora zmienilaby ten wizerunek wiec musimy na to poczekac pare ladnych latek i wypracowywac go powoli.

A ze z 1% mozemy korzystac juz to wykorzystano po prostu wizerunek jaki mamy w spoleczenstwie. Ludzie kotrzy wiedza ze tak nie jest maja podstawy by miec iny poglad i kampania tego nei zmeini. Ludzi ktorzy nie wiedza mysla ze tak wlasnie jest na codzien wiec kampania tez nie wnosi tu nic nowego.

A co do wizerunku:
Zyjemy w spoleczenstwie w ktorym jeszcze 2-3 lata temu(nie pamietam dobrze) 70% ankietowanych powierzyloby swe pieniadze harcerzowi a na drugim miejscu ok 50% policjanotwi. Urzednicy zostali daleko w tyle. Wiec wizerunek harcerzy jest w porzadku, tylko brakuje tej nowoczesnosci.

Ale ZHP nie jest jeszcze nowoczesne... Jak bedzie wtedy ludzie sami zmienia opinie. A na razie promowanie nowoczesnosci w ZHP nie jest IMO dobrym pomyslem bo moze doprowadzic do miejsca w korym ktos powie - skoro sa tacy nowoczesni to zauwazyli ze swiat sie zmienil i z tym nie-piciem nie-paleniem to pic na wode.

Najpierw dazylbym do unowoczesnienia zwiazku a pozniej dopiero promowal taki wizerunek.
Pozdrawiam
orcus

.: Linux is like a wigwam - no gates, no windows and Apache inside :.

kubakuba
Starszy użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: 08 lut 2005, 18:14
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: kubakuba » 04 kwie 2006, 22:43

Moim zdaniem cięzko powiedzieć "ZHP jest nowoczesne", albo "ZHP nie jest nowoczesne". Są nowczesne obszary, a są jeszcze miejsca gdzie myślenie o harcerstwie jest rodem z lat 50. ubiegłego wieku.
Nie mylmy pojęć: "wartości" a "zacofanie".
Swego czasu było świetne hasło reklamowe ZHP:
"Nowoczesny program, tradycyjne wartości".
Można oczywiście argumentować, że trzeba uderzać do wizerunku ZHP w społeczeństwie (staruszka + sadzenie drzew), ale myślę, że równie dobry byłby 1% z harcerzami spotykającymi się ze skautami z całego świata czy żeglującymi po morzu.
Nie mówmy "nie jesteśmy na to gotowi", albo "To się nie uda".
Jakub Sieczko

kiubik
Stały bywalec
Posty: 928
Rejestracja: 03 sie 2004, 15:52
Lokalizacja: 144 PDH "SZANIEC"
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: kiubik » 04 kwie 2006, 22:57

kubakuba pisze:(...)
Można oczywiście argumentować, że trzeba uderzać do wizerunku ZHP w społeczeństwie (staruszka + sadzenie drzew), ale myślę, że równie dobry byłby 1% z harcerzami spotykającymi się ze skautami z całego świata czy żeglującymi po morzu(...)
tylko niestety jest tak, że nie daje się pieniędzy temu, który ma lepiej, tylko temu, który może coś zrobić też dla mnie.
skauci, rejsy, sporty ekstremalne = branie
sadzenie drzew, przeprowadzanie staruszek = dawanie
phm. Jakub Król
Polski Kontyngent na Roverway 2009
były drużynowy 144 PDH "SZANIEC" im. Alka Dawidowskiego

skAlpel.harce - szukamy tłumaczy!

kubakuba
Starszy użytkownik
Posty: 230
Rejestracja: 08 lut 2005, 18:14
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: kubakuba » 04 kwie 2006, 23:04

kiubik pisze:
kubakuba pisze:(...)
Można oczywiście argumentować, że trzeba uderzać do wizerunku ZHP w społeczeństwie (staruszka + sadzenie drzew), ale myślę, że równie dobry byłby 1% z harcerzami spotykającymi się ze skautami z całego świata czy żeglującymi po morzu(...)
tylko niestety jest tak, że nie daje się pieniędzy temu, który ma lepiej, tylko temu, który może coś zrobić też dla mnie.
skauci, rejsy, sporty ekstremalne = branie
sadzenie drzew, przeprowadzanie staruszek = dawanie
Niestety, nie zgodzę się z Tobą. Uprościłeś sprawę.
Pamiętaj, że człowiekiem występującym na plakacie jest harcerz=dziecko=potencjalnie dziecko wpłacającego.
I teraz - czy moje dziecko:
a) żegluje?
b) przeprowadza staruszki przez ulicę?
Nie zajmuję się w życiu zawodowo pozyskiwaniem środków i nie mam o tym dużego pojęcia. Chciałbym jednak, abysmy nie musieli się wstydzić naszego wizerunku.
Bo 1% to też wizerunek. I moim zdaniem połączenie fajny wizerunek+pozyskanie kasy nie jest niemożliwe. Zeszłoroczna kampania jest tego przykładem.
Jakub Sieczko

CYREK1
Starszy użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 26 lis 2003, 13:01
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: CYREK1 » 05 kwie 2006, 16:41

orcus pisze:IMHO ZHP nie stac na porzadna kampanie ktora zmienilaby ten wizerunek wiec musimy na to poczekac pare ladnych latek i wypracowywac go powoli.
Jak to nie stać? przeciez część środków z 1 % inwestowana jest w kampanię, z tego co wiem, tę kampanię też robi zewnętrzna firma reklamowa, a nie ZHP.
orcus pisze:Ale ZHP nie jest jeszcze nowoczesne... Jak bedzie wtedy ludzie sami zmienia opinie. A na razie promowanie nowoczesnosci w ZHP nie jest IMO dobrym pomyslem bo moze doprowadzic do miejsca w korym ktos powie - skoro sa tacy nowoczesni to zauwazyli ze swiat sie zmienil i z tym nie-piciem nie-paleniem to pic na wode.

Najpierw dazylbym do unowoczesnienia zwiazku a pozniej dopiero promowal taki wizerunek.
Moim zdaniem nowoczesnośc nie ma nic do wstrzemięźliwości i piciu czy paleniu, to sa nasze zasady i wcale nie wynikają z tego, że ZHP nie jest nowoczesne.

Ja chciełabym, aby w ZHP była jedna duża kampania promujaca 1 % PIT, przygotowana centralnie, ale wspierana lokalnie, całośc powinniśmy obudować na jednym wizerunku, akceptowalnym przez większośc środowiska, tak, aby harcerz w małej miejscowości kojarzył się ludziom podobnie jak w Warszawie, Kielcach, Poznaniu, Łodzi czy Szczecinie.
Do mnie pomysł kampani nie przemawia, daję swój 1 % Związkowi Harcerstwa Polskiego, ale chcę wiedzieć na co konretnie zostanie wydany, jeśłi ma iść na dofinansowanie harcerskich kursów przeprowadzania przez ulicę czy sadzenia lasu, to raczej mnie to nie przekonuje.
Poza tym, chyba warto w kampanii chwalić się tym, na co już wydaliśmy pieniądze z 1 %, a z tego co wiem, to sa to bardzo fajne projekty, biegnące daleko w nowoczesność, różne od tegorocznych pomysłów.
Czekam z niecierpliwościa na wyniki finansowe kampanii, wtedy będziemy mogli to ocenić lepiej.
Lokalnie raczej nie wykorzystam tych pomysłów.
hm. Mariusz Cyrulewski
instruktor HSR

yama
Starszy użytkownik
Posty: 277
Rejestracja: 28 kwie 2002, 18:40
Hufiec:
Chorągiew:

Post autor: yama » 05 kwie 2006, 18:12

A ja mam wrazenie ze wynik finansowy nie jest wyznacznikiem skutecznosci centralnej akcji promocyjnej, nie wiem czy byly robione analizy zrodel wplat, ale mam wrazenie ze ich skutecznosc jest na razie wyznacznikiem skutecznosci dzialan lokalnych i lokalnych sukcesow, przynajmniej tak mi wychodzi z obserwacji w srodowiskach ktore znam bezposrednio. Jedna sprawa jest to na ile pieniadze ktore ktos zabiera mojemu srodowisku sa skutecznie wykorzystywane do obslugi i promocji 1% a inna na ile jestesmy i chcemy wykorzytac u siebie to co wyprodukuje "centrala" niby jako wsparcie dla naszych dzialan. W tym roku nie zdecydowalbym sie na skorzystanie z propozycji "gory" ;), wole sie nie cofac. A co do wykorzystania mam nadzieje ze ktos wykorzystuje to z glowa, choc patrzac tradycyjnie przez pryzmat swojego podworka zastanawiam sie po co placic za domene i konto pod akcje 1% skoro i tak sznurek prowadzi do znanego serwisu GKi, w systemie GKi i na koncie GKi, mam nadzieje ze to tylko przeoczenie ze wzgledu na niklosc kosztow w stosunku do pozostalych wydatkow, ale jakoby harcerz jest oszczedny i pokazuje ze kazda zlotowke potrafi zagospodarowac z glowa ;)
.........................
# wedrownik.net

CYREK1
Starszy użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 26 lis 2003, 13:01
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: CYREK1 » 07 kwie 2006, 15:55

Myślałem, że może jakiś autor tej kampani, albo chociaż entuzjasta tego pomysłu zabierze tu głos ...
hm. Mariusz Cyrulewski
instruktor HSR

d@rek
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 lis 2005, 16:45
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: d@rek » 07 kwie 2006, 22:32

kiubik pisze:skauci, rejsy, sporty ekstremalne = branie
sadzenie drzew, przeprowadzanie staruszek = dawanie
dla mnie:
skauci, rejsy, sporty ekstremalne ==> alternatywa dla siedzenia pod blokiem i wychowywanie młodzieży
sadzenie drzew, przeprowadzanie staruszek==> mięczaki i łajzy
I pomino, że przeprowadzanie staruszek i sadzenie drzew to pożyteczne sprawy to nie powinniśmy się nimi reklamować. Dlaczego? bo wychodzi na to, że tylko tym się zajmujemy i w ten sposób utrwalamy stary jak świat stereotyp który nam wszystkim przeszkadza. Jak mamy zachęcać młodych ludzi jeśli oni też będą widzieć ten stereotyp i to w gazetach w dużym formacie?
Może np lepiej byłoby pokazać ratowników ZHP na białej służbie albo kadre na obozie organizujących zajęcia trudnej młodzieży, albo opiekującej sie zuchami na zbiórce. I chyba lepiej byśmy na tym wyszli.
Darek
już były drużynowy

wojtek 8kdh
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 13 lip 2005, 11:15
Lokalizacja: 8 Kielecka Dryżyna Harcerzy
Hufiec:
Chorągiew:
Kontakt:

Post autor: wojtek 8kdh » 14 kwie 2006, 12:07

Mam pytanie. Czy ktoś z was sruhny i druhowie natknął się fizycznie w mediach na spot bądź reklame 1% dla ZHP w tym roku? Interesuje mnie poprostu dostępność tego rodzaju kampani...
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2006, 12:08 przez wojtek 8kdh, łącznie zmieniany 1 raz.
phm. Wojciech Wychowaniec, HO
8 KSDHiZ im. Zawiszy Czarnego

www.las2009.kielecka.zhp.pl

Zablokowany
nowoczesne kuchnie warszawa

Wróć do „Pozyskiwanie środków”