Znaleziono 125 wyników

autor: dziechu
23 sie 2006, 19:06
Forum: Ratownictwo
Temat: Zmiana w standardach kursu drużynowych?
Odpowiedzi: 74
Odsłony: 8279

Kto organizowal oboz harcerski wie ze pigula na obozie jest wymogiem, przy wiekszych zgrupowaniach (chyba powyzej 150 osob) musi juz lekarz w stalym kontakcie z baza. Jak jedziemy na oboz druzyna jasne ze nie bedziemy brac piguly, wystarczy nam dobrze przeszkolona osoba z zakresu udzielania pierwsze...
autor: dziechu
23 sie 2006, 15:48
Forum: Ratownictwo
Temat: Zmiana w standardach kursu drużynowych?
Odpowiedzi: 74
Odsłony: 8279

Jestem przeciwnikiem tworzenia kolejnego kursu, tylko dla druzynowych. Moim zdaniem KPPP HSR jest wystarczajacy, KPP HSR przenzaczony jest dla osob bardziej zainteresowanych tematem. Jesli powstanie nowy twor to tak naprawde bedzie on powielal szkolenei 8h (chyba sie zgodzicie ze to sa informacje po...
autor: dziechu
08 sie 2006, 19:35
Forum: Ratownictwo
Temat: kondycja HGR-ów i celowośc działania koordynatora
Odpowiedzi: 68
Odsłony: 9589

Nie wiem ktore HGR-y biora udzial w akcjach, pewnie zadne, ale moim zdaniem kazdy HGR powinien raz w roku zaliczyc cwiczenia z jakas jednostka PSP. Jesli chcemy zeby to wszystko mialo sens i chcemy trzymac jakis poziom to niech poprzeczka bedzie zawieszona wysoko. Komu sie nie uda - niech zaproponuj...
autor: dziechu
08 sie 2006, 17:50
Forum: Ratownictwo
Temat: kondycja HGR-ów i celowośc działania koordynatora
Odpowiedzi: 68
Odsłony: 9589

To moze ja sprobuje. HGR ma w swoim skladzie TYLKO ludzi doroslych - odpowiedzialnych. HGR ma sprzet HGR cwiczy z jednostkami PSP lub OSP i na miejscu zdarzenia wykonuje polecenia dowodzacego akcja. Wie jak wykonywac te polecenie bo cwiczyli juz ze soba. Dowodzacy akcja ufa ekipie z HGR-u, ktora udo...
autor: dziechu
08 sie 2006, 15:20
Forum: Ratownictwo
Temat: kondycja HGR-ów i celowośc działania koordynatora
Odpowiedzi: 68
Odsłony: 9589

Ja rowniez:)
autor: dziechu
07 sie 2006, 21:05
Forum: Ratownictwo
Temat: kondycja HGR-ów i celowośc działania koordynatora
Odpowiedzi: 68
Odsłony: 9589

Na wstepie przepraszam za brak polskich liter, ale jestem w UK i niestety niewiele moge z tym zrobic (albo nie potrafie). Wydaje mi sie ze znajdujemy sie w miejscu w ktorym trzeba zastanowic sie nad kryteriami dzialania HGR-ow. Byc moze tutaj nalezaloby dokonac jakichs modyfikacji, bardziej elastycz...
autor: dziechu
29 lip 2006, 22:05
Forum: Ratownictwo
Temat: kondycja HGR-ów i celowośc działania koordynatora
Odpowiedzi: 68
Odsłony: 9589

Abstrachując od wszystkiego faktem jest że harcerskie kursy są inne od cywilnych... ale czy lepsze ? Czy należycie przygotowują kursantów do udzielenia pierwszej pomocy przedlekarskiej w typowych przypadkach ? Czy nie zdarza się tak że człek z BORM będzie potrafił udzielić pomocy przy amputacji ura...
autor: dziechu
29 lip 2006, 21:56
Forum: Ratownictwo
Temat: kondycja HGR-ów i celowośc działania koordynatora
Odpowiedzi: 68
Odsłony: 9589

Problem w tym ze to nie ten temat drodzy moi...Ratownicy HSR oraz pogotowia proszeni sa o powrot na ziemie. Mariuszu ten sam problem przerabia wiekszosc hufcow, wiekszosc szczepow. Dziwi mnie coraz bardziej nieswiadome podejscie do tematu odpowiedzialnosci za swoje slowa. Dla mnie takie cwiczenia to...
autor: dziechu
14 mar 2006, 14:16
Forum: Ratownictwo
Temat: Klika? Kolesiostwo?
Odpowiedzi: 13
Odsłony: 2142

Też myślę, że czas podsumować te kilka (naście?:) ) nowych wątków i coś z tego stworzyć. Zaproponować jakiś konkretny zapis, nad którym będziemy dyskutować. Nie ma się co oszukiwać chłopaki, padło za dużo ostrych słów w kilku miejscach, obraziliście przy okazji kilka osób a w końcu jak sami twierdzi...
autor: dziechu
09 mar 2006, 12:06
Forum: Ratownictwo
Temat: Ratownik ZHP, czy aby ratownik
Odpowiedzi: 15
Odsłony: 3328

Jeśli ktoś chce się przeszkolić to może to zrobić w innej organizacji. Są szkolenia specjalistyczne (ratownictwo wysokościowe, drogowe, współpraca ze śmigłowcem czy choćby ostatnio modne szkolenia BLS-AED). Nie wydaje mi się abyśmy mieli w ZHP wystarczającą ilość ludzi przygotowanych do szkolenia sp...
autor: dziechu
08 mar 2006, 12:31
Forum: Ratownictwo
Temat: szef HSR
Odpowiedzi: 77
Odsłony: 10375

To teraz może Jaro, bo panowie moim zdaniem są dla siebie bardzo nie mili. O ile temat jest ciekawy o tyle wyczuwa się, że Jacek i Marek nie kochają Sebastiana i niestety znajduje to bezposrednie odzwierciedlenie w ich słowach. Przeczytajcie swoje posty ze dwa razy i nie pytajcie mnie dlaczego tak t...
autor: dziechu
07 mar 2006, 14:50
Forum: Ratownictwo
Temat: Szef Inspektoratu - czy aby na pewno Instrutkor HSR
Odpowiedzi: 37
Odsłony: 4558

Ja się wyłączyłem na jakiś czas z dyskusji bo druhowi chyba nie wytłumaczymy prostej rzeczy, nie zależy nam na tym żeby HSR miało monopol na ratownictwo w ZHP, chcemy szkolić harcerzy z I pomocy i póki co nie pojawia się problem drużyn maltańskich czy pck-owskich. Swoją drogą pojawienie się takich j...
autor: dziechu
06 mar 2006, 14:49
Forum: Ratownictwo
Temat: Szef Inspektoratu - czy aby na pewno Instrutkor HSR
Odpowiedzi: 37
Odsłony: 4558

temat wątku brzmi: " Szef Inspektoratu - czy aby na pewno Instrutkor HSR " Po 1 zboczyliśmy z niego, po 2 prezydntem Polski powinien być Polak:)(w sytuacjach krytycznych Jacek czy tam Placek KACZORowski :) ) Ciekawy temat to sposób wyboru szefa HSR, ale chyba powinniśmy założyć dla tego wątku temat ...
autor: dziechu
06 mar 2006, 09:39
Forum: Ratownictwo
Temat: Szef Inspektoratu - czy aby na pewno Instrutkor HSR
Odpowiedzi: 37
Odsłony: 4558

Co do szefa inspektoratu to juz pisałem że może tą funkcję pełnić ktoś inny niz instruktor HSR. Natomiast co do szefa HSR to uważam, że zdecydowanie powinna to być osoba związana z HSRem, najlepiej gdyby była instruktorem. Wydaje mi się, że do sytuacji gdzie szefem HSR będzie ktoś spoza naszej szkoł...
autor: dziechu
01 mar 2006, 10:30
Forum: Ratownictwo
Temat: Szef Inspektoratu - czy aby na pewno Instrutkor HSR
Odpowiedzi: 37
Odsłony: 4558

Moim zdaniem szefem nie musi być instruktor HSR, natomiast w skład inspektoratu powinień wchodzić. Nie chodzi tu o inwigilację, ale po prostu o ułatwienie kontaktu między szefostwem HSR a szefem inspektoratu. Jednak jakby nie było zagadnieniem I pomocy w ZHP zajmuje się HSR i w tym celu została powo...

Wyszukiwanie zaawansowane